פוטין מתקבל בשדה התעופה
פוטין מתקבל בשדה התעופהצילום: קובי גדעון – לע"מ

בנתניה נחנכה השבוע, האנדרטה לזכר חיילי הצבא האדום, בהשתתפות נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא המדינה שמעון פרס, וראש עיריית נתניה מרים פיירברג. האנדרטה שנחנכה בסמוך לבנין יד לבנים בעיר, גרמה לצער בקרב משפחות שכולות בעיר.

שמואל הררי, אחיו של סגן אלוף דב ברי הררי הי"ד, שנהרג לפני כשנתיים בגבול הלבנון, אומר לערוץ 7, שהוא מתקומם לנוכח הכבוד הגדול לו זכה פוטין במדינת ישראל, "מגיע לכאן מנהיג של מדינה שמספקת נשק לסוריה, נשק שממנו נהרג אח שלי. חונכים לו אנדרטה בסמוך ליד לבנים, שם חקוקים שמות הנופלים בנתניה כולל אחי, זה מכעיס".

לדבריו, המשפחה מנסה כבר כמה חודשים להקים אנדרטה לזכר האח שנפל, אך העירייה מסרבת. "להשקיע מיליונים לכבוד הנשיא הרוסי, זה כן, אבל להקים אנדרטה לאחי לא. אח שלי הוא מבכירי החללים בנתניה ובעירייה אומרים לנו שאם אנחנו רוצים אנדרטה שנשלם 350 אלף שקל, זה מקומם".

מעיריית נתניה, נמסר בתגובה, כי העירייה מגלה רגישות גבוהה כלפי כל בקשת הנצחה ועושה כמיטב יכולתה, כדי לסייע במפעלי ההנצחה. לעצם העניין, בקשת המשפחה נדונה וטרם התקבלה החלטה בעניין. מכל מקום נציין כי על פי הקריטריונים של הוועדה, חללי צה"ל מונצחים בבית יד לבנים.

חשוב להדגיש כי אין כל קשר בין מפעלי ההנצחה העירוניים לאנדרטה לזכר ניצחון חללי הצבא האדום על גרמניה הנאצית והצלת שארית הפליטה - שכן מדובר באנדרטה לאומית בעל חשיבות בינ"ל. באשר לאירוח נשיא רוסיה נציין כי הנשיא הינו אורח רשמי של מדינת ישראל. האנדרטה, המייצגת את אחד הפרקים הטרגיים של ההיסטוריה היהודית אכן מוקמת במתחם הסמוך לבית "יד לבנים" ואינה מהווה כל פגיעה במעמדו, נציין כי כלל אתרי ההנצחה העירוניים מתוחזקים באופן שוטף מכובד וראוי.