סיום קורס טיס
סיום קורס טיסדו"צ

טקס "מסדר כנפיים" נערך היום (חמישי) בבסיס חיל-האוויר בחצרים, במהלכו הוענקו כנפי טיסה לבוגרי קורס הטיס הטריים. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל ובנוכחות משפחות הבוגרים, חברים ואנשי חיל-האוויר.



נשיא המדינה שמעון פרס נשא דברים בפני הבוגרים והתייחס לסוגיית הגרעין האיראני: "אויבנו, ובראשם איראן מרבים בדברי רהב ושטנה. הם מאיימים עלינו ומאיימים על עצמאותן של כל מדינות האזור בשאפתנותם להיות ההגמון של המזרח התיכון. הם מרכז טרור בינלאומי, ועל אף הכחשתם הם עסוקים בבניית נשק גרעיני. העולם לא יוכל להשלים עם זאת. ישראל לא תרכין ראש בפני איומיה. ישראל אינה מדינה מאיימת גם כאשר היא מאוימת. אבל צבא ההגנה לישראל, ובראשו חיל האוויר, מסוגל להדוף כל איום על מדינתנו בין אם הוא בא מקרוב ובין אם מרחוק. ידענו איומים כבדים. בסופו של דבר יצאנו מהם מחוזקים".

הרמטכ"ל גנץ ברך את מסיימי הקורס ואמר להם כי "לנגד עינינו ממשיכה המציאות באזורינו להשתנות ולאתגר. התמורות סביבנו ממחישות שוב את הצורך בשימור יתרונו האמיתי של צה"ל, זה הטמון באיכות אנשיו".



"חיל-האוויר היום, מגוון יותר ביכולותיו ההתקפיות וההגנתיות וקטלני יותר", אמר למסיימים מפקד חיל-האוויר, אלוף אמיר אשל. "הזרוע ארוכה יותר ויכולת הפעולה רציפה לאורך האיומים. אם ייקרא חיל-האוויר לפעול, רעם מנועיו ועוצמת זרוענו יורגשו היטב בקרב הקמים עלינו באשר הם: קרובים ורחוקים כאחד", הוסיף מפקד חיל האוויר.

אלוף אשל הוסיף ואמר לבוגרים כי הם "מצטרפים היום לקבוצה מיוחדת ומלוכדת כלוחמי צוות אוויר. עברתם דרך ארוכה כדי להגיע לתחילתה של דרך תובענית ומורכבת יותר. בנימה אישית, מדי יום, אני נמלא ביטחון וגאווה עצומה למראה אנשי חיל-האוויר, לנוכח עוצמת עשייתם, נחישותם, מסירותם ויופיים האנושי".

טקס הסיום מסכם את סופן של שלוש שנות הכשרה לתפקיד הקצין, הכשרת הטייס ותואר אקדמאי מאוניברסיטת "בן-גוריון" בבאר-שבע. החל מהשבוע הבא יוצבו מסיימי הקורס, אשר הינם כעת אנשי צוות אוויר, בטייסות השונות בחיל-האוויר וימשיכו את הכשרתם המבצעית כטייסים, נווטים ומכוננים.