חגי עמיר ביציאתו מהכלא
חגי עמיר ביציאתו מהכלאצילום: פלאש 90

חגי עמיר, אחיו של רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, החל לפרסם קטעים מיומן אישי שניהל במהלך מעצרו.

ערוץ 10 הביא הערב קטע ראשון שפורסם בעמוד הפייסבוק שנפתח לו מיד אחרי שחרורו בו הוא טען שלסוכן השב"כ, אבישי רביב, היה מידע מקדים על התוכנית שלו ושל אחיו, יגאל עמיר, וכי ניתן היה לעצור אותם עוד לפני הרצח.

בקטע אחד, שלטענת עמיר נכתב בתא בבית המעצר באבו כביר שבועות לאחר הרצח, בינואר 1996, הוא כותב על החקירה המשטרתית ועל רביב, שלדבריו כלל לא ידע על תוכניותיו של אחיו יגאל, אותו הוא מכנה בשם החיבה "גלי". עם זאת, הוא כותב כי להערכתו רביב כן ידע, עוד לפני הרצח, מספר עובדות מפלילות על האחים.

"דווקא בכלא, אני מגלה הרבה דברים שאם הייתי יודע לפני זה, היה אפשר לעשות הכל אחרת בלי להיתפס - אבל היות שגלי היה מוכן לסכן את חייו, אני אמלא את פי מים ואגבה אותו ככל יכולתי", כתב עמיר.

"כידוע, אני כרגע באבו כביר עקב מעשהו של אחי, שבו הוא שיגר את ראש הממשלה רבין לכף הקלע לסיור משותף עם מספר מלאכי חבלה", כתב חגי עמיר בפתח הקטע. "אמרו היום בחדשות שאחי סיפר בעדות שלו שידע שרביב הוא סוכן שב"כ, ולכן הביע פליאה מדוע אבישי לא הסגיר אותו, כי הוא פירט באוזניו על תוכניתנו לחסל את רבין ופרס. זה כמובן שטות גמורה, כי אם היינו בטוחים שאבישי סוכן שב"כ הוא היה 'אבוד' בחברתנו, וכמובן שהיינו מנתקים איתו כל קשר. אני מתאר לעצמי שאחי אמר זאת על מנת להביך את השב"כ, ולגרום לתוהו ובוהו בתקשורת".

בהמשך כתב עמיר: "אחרי פעולתו של ברוך גולדשטיין זצ"ל, יצאה שמועה שאבישי סוכן שב"כ. זה הכעיס אותי מאוד, כי הכרתי אותו הרבה זמן וכנראה שזה גרם לנו לא לסמוך ב-100% על אבישי. כנראה שאחי חשד בו קצת יותר, ולכן התנגד לשתפו בסודות מסוימים. בכל מקרה, נראה לי שאבישי היה סוכן כפול כי הוא ידע מספיק כדי להפליל אותנו, הרבה לפני חיסול רבין. כואב לי על אבישי ש'שרף' את עצמו מבחינה חברתית. דעותיו לא פחות קיצוניות מאיתנו. אני מקווה שהוא ימצא את מקומו בכל זאת כי יש לו לב זהב".



בהמשך הקטע מהיומן האישי, מספר חגי על דאגתו לאחיו ועל היחס הקשה, לדבריו, של הרשויות כלפיו. "חבל לי עליו, הוא באמת לא עשה כלום וחבל שיצטרך לסבול סתם על מנת לספק את רגשות הנקם של השמאל, אבל כנראה שהכל לטובה", כתב עמיר וטען שאחותו סיפרה לו אחרי שביקרה את יגאל "שהוא בכוונה הודה בדברים כדי גם 'לתרום' משהו בכלא (זה לא נראה לי)".



לקראת סוף הקטע, מספר עמיר על האכזבה לדבריו מ"האשכנזים של הכיפות הסרוגות", אותם הוא מכנה "אפסים". "חוץ מלרקוד במעגלים בכל אירוע הם לא עושים כלום", הוא קובע, ואומר כי לאחר הרצח, הימין נכנס להלם וממתין כעת לחיסולו שלו. עוד הוא ממשיך ומבכה את המצב במדינה, ומזהיר בפני הטרור הפלסטיני: "אני מקווה שלפחות חלק מהימין מתחילים לעשות משהו, כי דברים אלה מצריכים הרבה זמן ומחשבה (מי כמונו יודע), לפני שיהיה מאוחר מדי".