ארונו של יצחק שמיר
ארונו של יצחק שמירצילום: פלאש 90

ארונו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר, הוצב הבוקר (שני) ברחבת הכנסת בטקס ממלכתי. במהלך השעות קרובות, עד להלוויה, יעברו על פני ארונו ראשי המדינה וציבור רחב שיבוא לחלוק לו כבוד אחרון.

יצחק שמיר, ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, שר בממשלותיה, ממפקדי לח"י הלך בשבת לעולמו בגיל 96. בשעה 17:00 יצא מסע ההלוויה מרחבת הכנסת אל חלקת גדולי האומה בהר הרצל.

יו"ר הכנסת אמר במהלך הטקס, "היכל הדמוקרטיה התכבד בך, כיושב ראש הכנסת, כראש הממשלה כראש האופוזיציה, כמנהיג נטוע בעמו". 

ריבלין המשיך "סלע יצוק היית, יצחק, בלתי ניתן לשבירה. נושא על כתפיך את משא העם הזה את עברו ואת עתידו. זוכר בדם לבך את אפר המשרפות ואת תקוות הגאולה. דבר לא הצליח להסיט אותך מדרכך. כלי ברזל וכלי משחית לא יכלו לך, לא איימו עליך. מתק לשון דברי שוחד, ושפת חלקלקות -  לא היו על לשונך, לא שוחחו בשפתך".

"רק חולשה קטנה אחת כרסמה בך ללא רחמים. רק חולשה קטנה אחת הצליחה, לבקוע את הסלע האיתן לחצוב את אבניו, ולהקים מהם יסודות לבניין מלכות ישראל. הייתה זו האהבה: אהבתך לעם הנרדף הזה; אהבתך למולדת אבות, לארץ הנצח; אהבתך לילדיך, לביתך; אהבתך לשולמית שלך".

בהתייחס למורשתו הפוליטית של יצחק שמיר ז"ל אמר יו"ר הכנסת: "אהבותיך היו עקרונותיך ורק למענם היית מוכן להתפשר. לא חיפשת לעשות לביתך. גם התנועה או המפלגה לא עמדו בראש מעיניך. אם ראית שטובת המולדת דורשת ויתור - ויתרת. אם ראית שהבטחת קיומו של העם בישראל דורשת הבלגה - הבלגת. אם ראית שמלכות ישראל, תובעת אחדות רחבה - איחדת. רק האהבה יכלה לכרסם בך, איש הסלע, וחלקך בכינון ממלכתיות ישראלית, יישאר לנצח, חרוט בעט שמיר".