כשל מערכתי. פלסנר בועדת חוץ וביטחון
כשל מערכתי. פלסנר בועדת חוץ וביטחוןפלאש 90

יו"ר קדימה, השר שאול מופז, תקף חזיתית את ראש הממשלה נתניהו והודיע, כי הוא "דוחה את הודעת ראש הממשלה ומעניק גיבוי מלא לוועדה".

לדבריו, "הוועדה הוקמה מתוקף הסכם משותף לקדימה ולליכוד ועל כן פירוקה החד צדדי על ידי ראש הממשלה אינו מחייב את קדימה".

מופז הוסיף ואמר, כי "מסקנות הוועדה יפורסמו כנדרש וכמתוכנן ביום רביעי הקרוב. הודעה ברוח זו נמסרה לראש הממשלה הבוקר. אם ראש הממשלה בוחר שלא לפנות לכיוון הנדרש הזה, תגיע ממשלת האחדות הלאומית לסוף דרכה".

"יצא המרצע מן השק" כך הגיב חבר הכנסת מאיר שטרית (קדימה) על פירוק ועדת פלסנר.

ח"כ שטרית אשר שוהה בג'נבה לפגישות עם ועדת המזרח התיכון של הארגון הבין פרלמנטרי העולמי בוחן בעצה אחת עם חבריו בקדימה, פירוק מיידי של הקואליציה עם הליכוד. "בלי חוק טל, אין לנו מה לחפש בקואליציה הזאת" הוסיף שטרית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בצהריים (שני) עם המשנה לראש הממשלה, שאול מופז, ואמר לו, "בוא ניקח יחד את המושכות לידיים שלנו ונביא לפתרון".

לפני כן בדיון שקיים בלשכתו בעניין החלופה לחוק טל אמר נתניהו:  "אני מחויב לחלוקה שוויונית יותר בנטל.כבר בינואר עוד לפני פסיקת בג"צ הכרזתי שאפעל להגדלת השוויון בנטל, בצורה הדרגתית, בקרב הציבור החרדי והציבור הערבי, מבלי לשסות ציבור בציבור. זו הייתה ונשארה עמדתי".

"הטלנו על ועדת פלסנר לגבש הצעה מוסכמת עבור הממשלה והקואליציה בהתאם לפסיקת בג"צ. לצערי, ועדת פלסנר לא הצליחה להגיע לתוואי מוסכם עקב פרישת חברים בה, והיא אינה יכולה לגבש המלצה שתשיג רוב בכנסת. באופן מעשי הועדה התפרקה", הוסיף נתניהו.