הכתובות ביד ושם.
הכתובות ביד ושם.פלאש 90

לבית משפט השלום בירושלים הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד אלחנן אסתרוביץ' בן 31 שנאשם בריסוס כתובות נאצה בגרפיטי במוזיאון יד ושם, באנדרטת גבעת התחמושת ובכביש 90.

מכתב האישום עולה כי כחודש לפני ריסוס כתובת הגרפיטי ביד ושם, הגיע אסתרוביץ' למוזיאון כדי לבחון את פריסת מצלמות האבטחה במקום וכן את מסלולי הסיור של המאבטחים. כמה שבועות לפני האירוע הכין אסתרוביץ' רשימה של 21 סיסמאות אותן תכנן לרסס בשטח המוזיאון.

מכתב האישום עולה כי אסתרוביץ' נכנס אל שטח המוזיאון דרך היער הסמוך והחל לרסס את כתובות הנאצה במקום, ביניהן "מדינת ישראל - האושוויץ הרוחני לעדות המזרח", "הציונים רצו בשואה", "יהודים תתעוררו - משטר הרשע הציוני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו", "קץ הציונות + שלום וידידות" ועוד כתובות נוספות.

כמה ימים לאחר מכן, כשהוא נוסע עם חבריו בכביש 90 הציע אסתרוביץ' ליושבי הרכב להשחית את האנדרטאות שנמצאות על הציר. כך ביצעו מספר עצירות יזומות עם רכבם על הכביש, והשחיתו את האנדרטאות הפרוסות באזור.

בדיון הארכת המעצר של אסתרוביץ' הצהיר כי לו היה יכול, היה נוקט במעשים חמורים יותר - ביניהם "לפוצץ את הכנסת, בית המשפט העליון ומספר בסיסי צבא".

בחקירתו לא הביע אסתרוביץ' צער על המעשים. "נמאס מהצביעות של יד ושם, זה מוסד ציוני צבוע. שוטפים להם את המוח עם השואה, מסתירים שלמנהיגות הציונית היה אינטרס בשואה, הם רצו שיהיה שואה, עד עכשיו עושים הון פוליטי מהשואה", אמר.

בביתו של הנאשם נתפסו כמה חומרים, ביניהם פנקס ובו נכתב "בדם באש נפדה את פלסטין". במחשבו האישי התגלה מסמך בו נרשם "בחר למות ואל תכיר את הציונות".