דיסק המסיון
דיסק המסיוןיד לאחים

למעלה מחצי מיליון בתי אב בישראל קיבלו בימים האחרונים תקליטור המכיל תוכן מיסיונרי.

בדיסק נשמע יהודי שהתנצר המספר בגאווה על דרכו להכרה ואמונה בנצרות. כך מדווח ארגון 'יד לאחים'.

ביד לאחים טוענים כי זהו גל שני של המיסיון שהוא חלק ממסע פרסום חסר תקדים שנועד להגיע לכל בית בישראל. אל מוקד החירום של יד לאחים הגיעו מאות פניות מרבני ערים, אישי ציבור עסקנים ו"אנשים מן השורה" שנדהמו לנוכח התפוצה המסיבית של התקליטורים בדיוור ישיר.

יד לאחים מציינים כי רבה של חצור, הרב מרדכי דיעי, הגיש תלונה בתחנת המשטרה האזורית, על המיסיונרים מפיצי התקליטור. התלונה הוגשה בגין הפרה בוטה של החוק הישראלי האוסר פעילות מיסיונרית בקרב קטינים. הפצת התקליטור בצורה שרירותית וחופשית, ללא מינימום של בקרה, היישר למאות אלפי בתים – קובעת התלונה – חושפת את ההטפה המיסיונרית בהתגלמותה לעיני קטינים.

אלא שפחות מיממה מרגע הגשת התלונה, ולמרבה התדהמה נענה הרב דיעי, כי התיק שנפתח בעקבות תלונתו יום קודם לכן - נסגר, באמתלת "חוסר עניין לציבור".

במקביל, מרכז יד לאחים בימים אלו מערכת בלימה הסברתית המזהירה את הציבור הרחב מפני התקליטור ומסריו המפוקפקים וקוראת שלא להכניסו הביתה. מנשרים מיוחדים שמופצים בכל הערים שבהן הופץ התקליטור נאמר: "בימים אלו חולק בתיבות הדואר באזור זה חומר מיסיונרי מסוכן אשר נשלח על ידי מרכזי שמד מיסיונריים באזור מגוריכם, מתוך מטרה שטנית להעביר אתכם ואת ילדיכם היקרים לנצרות. זהירות! זוהי מלכודת! אל תכניסו חומר זה לבתיכם".

ממטה החירום של יד לאחים נמסר כי מרגש היה להיווכח בין הפניות הרבות, גם פניות של קיבוצים ויישובים שרחוקים משמירת תורה ומצוות בחיי היום יום אשר הביעו שאט נפש ומורת רוח מההפצה הנואלת.

בתוך כך: יותר ויותר דוורים, מביעים בימים אלו את תסכולם העמוק לנוכח החובה המוטלת עליהם להפיץ חומר כה מסוכן והרסני, בעוד נפשם מתייסרת וכואבת לנוכח המכשול החמור שהם נאלצים לשים במו ידיהם בפני יהודים תמימים שעלולים להיות תועים.

ב"כ יד לאחים, עו"ד משה מורגנשטרן, פנה השבוע במכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה, והתריע כי העובדה שמשטרת ישראל, מיהרה לגנוז את התיק, משימה ללעג וקלס את הסעיף המינימאלי 368 (188א' תשכ"ה) בחוק, האוסר על פניה ישירה או שידול לקטין לשם המרת דת.

עו"ד מורגנשטרן דרש במכתבו מהיועץ המשפטי, כי יורה למשטרת ישראל לאכוף את החוק ולטפל במלוא חומר הדין וללא שיהוי מיותר בהשתוללות המיסיונרית נטולת הרסן והעכבות, ולשים לה קץ מיידי.