מטיילים בגוש עציון
מטיילים בגוש עציוןשחר כהן

300 נשים מרחבי הארץ הגיעו השבוע לטייל באזור ביוזמת משקפת – פרויקט היכרות לאומי, המקדם תיירות באזור.

מדובר בנשים העובדות ב"עזר מציון", שלקחו הפסקה של מספר שעות מהגשת סיוע לסובלים מבעיות תפקודיות או הנמצאים במצבי משבר, לטובת יום כיף.

הסיור נפתח בביקור בגבעת הקרב שבגוש עציון, שם שמעו המטיילות על סיפור שיירת לוחמי הל"ה, לוחמי הפלמ"ח שביקשו לסייע לגוש עציון הנצור. משם המשיכו לאלון הבודד, שהפך לסמל לאומי לשיבת האזור לשליטה יהודית ומסמל את כיסופם של יהודים רבים לפני קום המדינה להמשכיות ההתיישבות בגוש עציון.

לפני הפסקת הצהריים זחלו הנשים לאור פנסים בעמקי בטן האדמה שבתוך אמת הביאר, אמת המים הקדומה ליד היישוב אפרת. האמה היא אחת ממבצעי הבנייה המסובכים והמתוחכמים ביותר בארץ ישראל מתקופת בית שני.

לאחר טעימות יין ביקב גוש עציון ושתיית ליקרים מיוחדים ביקב לביא, בירכו את המטיילות עודד רביבי, ראש מועצת אפרת, ודוידי פרל, ראש מועצת גוש עציון, שהתרגשו מפועלן של הנשים, וחזקו את ידיהן.

בני כהן, מנכ"ל 'משקפת', אמר: "לכבוד הוא לנו ליזום יום כיף ביהודה ושומרון עבור נשים יקרות שמלוות את החולים והמשפחות בשלבי המשבר. הנשים הללו מסייעות, מעודדות, ומעניקות תמיכה רגשית ואוזן קשבת לכל דורש. אין ספק שהאתרים ביהודה ושומרון והטיולים שמשקפת מארגנת בכל ימות השנה מעניקים חוויה מעמיקה למשתתפים. אנו משוכנעים שכעת הן קיבלו כוחות מחודשים להתמודד עם האתגרים שלפניהן".