מגלי והבה
מגלי והבהצילום: פלאש 90

"קופות החולים והממשלה מתעללים באזרחים", כך אמר היום (רביעי) ח"כ מגלי והבה, בדיון שיזם במליאת הכנסת בעקבות משבר קופות החולים, אשר נמצאות בגירעון עמוק שהנובע מהאופן בו הן מתוקצבות על ידי המדינה.

לטענתו של ח"כ והבה, האזרח הישראלי הינו הנפגע העיקרי כתוצאה מהתקצוב הלקוי. "בעוד שהמטופלים משלמים את כל המוטל עליהם כדי לקבל שירותי בריאות ראויים, קופות החולים ומשרד האוצר אינם עומדים בהתחייבויותיהם כלפי האזרח, אשר נופל בין הפטיש לסדן".

"מצב בלתי נסבל זה הוא תוצאה ישירה של חוסר הגינות של שני הצדדים: משרד האוצר, שמתרשל בהעברת הכספים המיועדים לקופות החולים מחד, והקופות, אשר בחוסר בושה גובות ממבוטחיהם תשלומים גבוהים מבלי שיש ביכולתן לספק את השירות הרפואי המתחייב  והממשלה צריכה להשקיע את מירב המאמצים לשיקום מערכת הבריאות", אמר.

לדבריו, כתוצאה העדר התקציב שחייבת הממשלה לקופות החולים, נאלצים חולים רבים לחכות בתורים ארוכים לבדיקות רפואיות, אשר נדחות על ידי הקופות במטרה לחסוך בכסף. "אנו קוראים קריאת אזהרה, לפני שהקופות יתמוטטו והאזרחים והמערכת הרפואית תקרוס", סיכם ח"כ והבה.

סגן שר הבריאות, אשר לא נכח במליאה בעת הדיון על הידרדרות מערכת הבריאות ושלח שר אחר להשיב במקומו, התבקש להופיע בשבוע הבא בפני מליאת הכנסת ולהציג פתרון שיקל על האוכלוסייה הסובלת, אחרת תנקוט הכנסת בסנקציות שיחייבו את הממשלה לפעול.