יש להם ראש חדש. עורכי הדין
יש להם ראש חדש. עורכי הדיןפלאש 90

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין החליטה אמש (רביעי), לאשר באופן עקרוני הצעת החלטה לפיה עורכי דין יחויבו ללבוש את גלימת עורכי הדין גם בערכאות שיפוטיות הנמוכות יותר מבתי המשפט המחוזיים.

ההצעה שהתקבלה אמש במועצה הארצית היא להעביר את הנושא לוועדה מיוחדת של לשכת עורכי הדין, שתנסח הכללים הפרטניים בנושא, ואלו יובאו לדיון ולאישור המועצה הארצית בישיבתה הבאה.

על-פי ההצעה, יחויבו עורכי דין ללבוש גלימה גם בעת הופעתם בבתי משפט השלום.

ההחלטה התקבלה בישיבה שנערכה בשעות אחר הצהריים בבית הפרקליט בתל אביב ועברה ברוב של 11 חברים מול 8 מתנגדים, וכאמור תיכנס לתוקפה לאחר קביעת כללים מסודרים בנידון, כללים אשר שיקלו על עבודתם של עורכי הדין, לרבות הוראות לבוש בהתחשב בעונות השנה בישראל.

במהלך הדיון בנושא שהתקיים אמש, הציגו חלק מחברי המועצה הארצית הסברים שונים בעד הצורך בגלימה בעת דיונים בכל בתי משפט, ולפיהם בתי משפט השלום ראויים לחיזוק ולכבוד כמו בתי המשפט המחוזיים, בין היתר לאור המגמה שלפיה יותר ויותר סמכויות מוענקות לערכאה זו.

עוד נטען, כי הדבר יוסיף לכבוד המקצוע, לכבוד ההליך המשפטי ולשמירה על תרבות הדיון בבתי המשפט. מנגד, נשמעו טענות שלפיהן הצורך בגלימה בעת הדיונים מיותר, בפרט לאור העובדה שמדינת ישראל בעלת אקלים חם, וכי כבוד המקצוע ומעמדן של הערכאות השונות אינו תלוי לבוש עורכי הדין.