בגרות. אילוסטרציה.
בגרות. אילוסטרציה.פלאש 90

תלמידי התיכוניים נבחנו ביום חמישי האחרון, בשאלון הבגרות במקצוע 'לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה'.

התלמידים והמורים נדהמו לגלות כי אחוזים ניכרים מהמבחן, עסקו בכנסיות ומקומות נוצרים – שאלות שכללו ירידה לפרטים, ציין אחד הנבחנים.

לשאלון הבגרות צורפו תמונות ושרטוטים, בהם היו תמונות רבות של צלבים. אחת התמונות היתה של כנסיית הקבר ושרטוט של המבנה והתלמידים התבקשו לענות מה הם חלקי הקבר ומה שימש כל חלק. כמו כן צוטט צליין נוצרי שסייר בירושלים וכתב יומן ובו תיאורים נוצריים על ירושלים בהם, "הגבעה הקטנה של הגולגותא שעליה נצלב אדונינו", כלשונו.

אחת המורות המלמדת מקצוע זה לקראת הבגרות, התרעמה בשיחה עם ערוץ 7 על אופי הבגרות ועל השאלות שעסקו בנצרות ומוסדותיה, "הבגרות היתה מלאה נצרות", אמרה, "ממש בושה". היא הוסיפה כי תלמידים שהחליטו לוותר על הלימוד של אותם נושאים העוסקים בנצרות, התקשו במענה לשאלות הבגרות משום שלא היתה להם בחירה.

מורה אחרת סיפרה לערוץ 7 כי היא חשה שישנה מגמה מצד גורמים במשרד החינוך להחדיר כמה שיותר תכניים נוצריים, "במיקוד לקראת הבגרות, הוריד משרד החינוך את נושא האיסלאם ומה שנשאר זה רק היהדות והנצרות", היא ציינה כי מי שלא לומד נצרות, בפועל לא היתה לו בחירה משום שהחלק הראשון מונה שתי שאלות שמתוכן ניתן לבחור מענה על שאלה אחת, שעליה אפשר לקבל 40 נקודות. אלא ששאלה אחת עסקה בנצרות, כך שלא נותרה ברירה אלא לענות רק על השאלה הראשונה – דבר המוריד את סיכויי ההצלחה.

אחת מהשאלות העוסקות בנצרות צילום טופס הבגרות