חושש. ח"כ אלדד.
חושש. ח"כ אלדד.פלאש 90

ח"כ אריה אלדד מברך על דו"ח השופט אדמונד לוי, "הדו"ח מנתץ לרסיסים את המנטרה של "הכיבוש" מבחינת הדין הבינלאומי, סיסמא שהומצאה על ידי הערבים ועוזריהם מן השמאל האנטי ציוני ואומצה אפילו על ידי אריאל שרון כשהפך את עורו".

אלדד הוסיף "חייבים לסיים את הכיבוש המוסלמי של ארץ ישראל שהתרחש לפני 1300 שנה ועדיין שורר בחלקים מסוימים של המולדת שלנו, וגרוע מזה, בלבבות ובמוחות מעוותים של כמה יהודים".

נזכיר כי דו"ח ועדת לוי קובע בראשיתו, כי שטחי יהודה ושומרון אינם "שטח כבוש" על פי הדין הבינלאומי ועל כן הדינים החלים על שטח כבוש אינם חלים בשטחים אלו.

חברי הועדה, שופט בית המשפט העליון בדימוס אדמונד לוי, השופטת בדימוס תחייה שפירא וד"ר אלן בייקר מנתחים את המצב המשפטי בפרספקטיבה היסטורית וקובעים, כי כיום שב לקדמותו המצב כפי שהיה טרם החלטת החלוקה, אז היו השטחים הללו חלק מן האזור שנועד לשמש בית לאומי לעם היהודי.

בנוסף ממליצים מחברי הדו"ח שורה של המלצות, ביניהן הכשרה אוטומטית של ישובים ושכונות שהוקמו ללא היתר על קרקעות מדינה, קביעת נוהל משפטי לבירור הבעלות על קרקעות, ביטול צווים דרקוניים כדוגמת "צו שימוש מפריע" והסרת ההגבלה על בניה בשטחי התפיסה הצבאית בישובים הבנויים על תפיסה צבאית.