טלפון האנדרואיד
טלפון האנדרואידיחצ

האפליקצייה של משרד התמ"ת עבור נוער עובד בקיץ, שאופיינה ע"י אגף מערכות מידע במשרד התמ"ת עבור מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד, תושק היום גם בגרסת אנדרואיד.

האפליקציה החדשנית והידידותית, המאפשרת לכל נער ונערה, להכיר את זכויותיהם לפי חוק ולעקוב אחרי שעות העבודה שלהם.

האפליקציה החדשה פותחה עבור משרד התמ"ת ע"י חברת Zebrapps, בפיקוח ואפיון טכני ותוכני של אגף מערכות מידע במשרד בשיתוף מינהל האכיפה וההסדרה, זכתה לכ- 10 אלף הורדות בידי משתמשי האייפון בלבד.

היום – כאמור - תושק האפליקציה בגרסת הסמארטפונים הפועלים באמצעות מערכת ההפעלה של גוגל, ה'אנדרואיד'. בני נוער המעוניינים להוריד את האפליקציה אל מכשירם, יכולים לעשות זאת – ללא תשלום – באמצעות  סריקה פשוטה של ה- QR קוד, המפורסם באתר משרד התמ"ת ובקמפיין באנרים באתרים מובילים שיושק מחר, סימניות שיחולקו בצמוד לפנקס נוער עובד בשירות התעסוקה ובעמוד הפייסבוק של משרד התמ"ת.

האפליקציה החדשה, מנגישה את הוראות החוק, זכויות העובדים וחובות המעסיקים לקהל העובדים והמעסיקים כאחד, היישר אל המכשיר החכם בכף היד. האפליקציה כוללת מגוון כלים, תכנים ופיתוחים גרפיים, שיעזרו לבני נוער עובדים לעקוב אחר שעות העבודה במהלך החודש, לעדכן תעריפי שעות נוספות והפסקות ולהעביר את הקיץ עם כל המידע הדרוש להם, על מנת לעמוד על זכויותיהם מול המעסיקים ללא תחושת חוסר הוודאות המלווה לא אחת את הצעירים במהלך חופשת הקיץ.

שמעון ברונר, מנהל אגף מערכות מחשוב במשרד התמ"ת: "במטרה להמשיך ולעמוד בחזית הטכנולוגית בין משרדי הממשלה, בוחן אגף מערכות מידע במשרד התמ"ת, מזה כשנה, את שילובן של טכנולוגיות מתקדמות, לרבות טכנולוגיות בתחום הסלולר, שיש בהן על מנת להנגיש את המידע הרב הנוגע לפעילות יחידות משרד התמ"ת, לציבור הרחב. אפליקציית הנוער שפותחה בהובלת אגף מערכות מידע, היא רק סנונית ראשונה בדרך להנגשת המידע לציבור בדרך ידידותית למגוון קהלי היעד של המשרד, לרבות: יצואנים, יבואנים, הורים עובדים, בעלי מוגבלויות, צרכנים, עסקים קטנים ובינוניים, תעשיינים, משקיעים וכיו"ב".

מאיר דוד, מנהל תחום אכיפה במינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת: "שמחנו לגלות עד כמה האפליקציה עליה עבדנו בחודשים האחרונים, מדברת אל בני הנוער ועונה על הצרכים של הצעירים העובדים. השימוש בטכנולוגיות מתקדמות, מאפשר לנו לקבל היזון חוזר מהשטח ולדעת האם ההסברה בתחום זכויות עובדים לנוער עובדת וכיצד ניתן להבטיח שאלו יהיו מודעים לזכויותיהם על פי חוק. אנו עושים את כל המאמצים על מנת להפוך את המידע הקיים בחוק עבודת הנוער לנגיש כמה שניתן עבור בני נוער עובדים ונמשיך לפעול ולהשתפר על מנת להפוך את המידע לנגיש אף יותר".