חברת החשמל סיימה אמש בהצלחה את השלב הציבורי של ההנפקה של אגרות חוב סחירות בבורסה לני"ע בת"א בסך של כ- 2.9 מיליארד שקלים.

החברה הנפיקה שלוש סדרות המגובות בערבות המדינה, סדרה אחת לתקופה של שנה בסך 1.4 מיליארד שקלים בריבית של 2.25%, סדרה שנייה לתקופה של שלוש שנים בסך כ- 1 מיליארד שקלים בריבית צמודה של 0.65%, וסדרה לתקופה של חמש שנים בסך 0.5 מיליארד שקלים בריבית צמודה של 1.20%.

לאגרות החוב נרשמו בשלב המוסדי ביקושים בהיקף מצטבר של כ- 13 מיליארד שקלים. 

זוהי הפעם הראשונה מזה כ- 10 שנים שבה החברה מנפיקה הנפקה ציבורית על פי תשקיף של אגרות חוב סחירות.

תמורת ההנפקה תשמש את החברה לרכש דלקים יקרים לצורך ייצור חשמל בעיקר בתקופת הקיץ, נוכח המחסור המתמשך בגז טבעי.

מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן: "הצלחת ההנפקה, שגובתה בערבות מדינה, חשובה הן לפתרון התזרימי של חברת חשמל, לאור המצוקה שנוצרה בשל היעדר הגז הטבעי והן לשיפור הדיווח הכספי ולשקיפות נתוני החברה."

יו"ר החברה, אלוף (מיל.) יפתח רון-טל אמר, כי "ההנפקה המוצלחת והביקושים יוצאי הדופן הן של המשקיעים המוסדיים והן של הציבור מעידים על האמון הרב ששוק ההון רוכש לחברת החשמל. מדובר בסיום מוצלח של מהלך היסטורי שהחל בתשקיף שפורסם לאחר 10 שנים.  הגיוס  מאפשר לחברה להמשיך לעמוד בהתחייבויותיה ומדובר בהבעת אמון בחברת החשמל, ביציבותה, בכוונותיה וביכולותיה".

מנכ"ל החברה, אלי גליקמן ציין, כי "חברת החשמל הצליחה לגייס כ-2.9 מיליארד שקלים בהנפקה ציבורית בריבית תחרותית מאוד. הנפקה זו לוותה בביצוע תשקיף והינה צעד חשוב ומשמעותי ביותר לחברת החשמל. צעד שיאפשר גיוון נוסף של מקורות המימון גם בעתיד, יחד עם המשך היותה של חברת החשמל חברה מדווחת ופעילה בשוק ההון הישראלי. עלות הדלקים לייצור חשמל מדי יום הינה כ- 100 מיליון שקלים, לפיכך גיוס הכספים היה נחוץ במיידי לשיפור תזרים המזומנים של החברה".