ה'ספייס איי' "על" הירח
ה'ספייס איי' "על" הירחהכנסת

מחר (ג') תוצג בוועדת המשנה לנושא החלל של ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות ח"כ זאב אלקין, מודל של חללית ישראלית ראשונה המתוכננת לעשות את דרכה אל הירח בשנים הקרובות.

מודל החללית הוא פרי יצירתם של כ- 150 תלמידים ומדענים השותפים לפרויקט Space IL שמטרתו עידוד חקר ולימוד החלל בקרב תלמידי ישראל והכשרת הדור הבא של מדעני חלל ישראליים.

  Space ILנוסדה על ידי שלושה מהנדסים צעירים: יריב בש, כפיר דמרי ויהונתן ויינטראוב, ומשלהי 2010, היא פועלת כעמותה, ללא כוונת רווח, ששמה לה למטרה להנחית חללית על הירח ובמקביל לתת השראה לבני הנוער ולקדם את החינוך הטכנולוגי-מדעי בארץ. המשימה של הקבוצה, המונה כיום צוות מוביל ועשרות מתנדבים, היא להפוך את ישראל למדינה השלישית בעולם, שתנחת על הירח.

IL Space היא הנציגה הישראלית היחידה המשתתפת בתחרות הבינלאומיתGoogle Lunar X-Prize, במרוץ להנחתת חללית לא מאוישת על הירח, שסך הפרסים בה עומד על 30 מיליון דולר. הצוות מחויב לתרום את כספי הזכייה לקידום החינוך הטכנולוגי והמדעי בישראל ושואף לעורר בעזרת הפרויקט סקרנות ועניין בתחום המדעים בקרב הצעירים ולתרום לביסוסה של ישראל כאומת סטארט-אפ, יזמית וחדשנית.