נדרש למצות הליכים. לדור
נדרש למצות הליכים. לדורפלאש 90

פרקליט המדינה, משה לדור, כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בה הבהיר כי הוא דוחה מכל וכל את הקריאות שנשמעו מאז הבוקר לפיהן עליו להתפטר.

"היום הסתיים השלב הראשון בתיק נגד אולמרט בזיכוי בחלקים ניכרים ובהרשעה חלקית, כעת עלינו ללמוד את הדברים. אנחנו עושים את זה כדי לגבש את עמדתנו בנוגע לשלבים הבאים", ציין לדור.

לדבריו, "החוק מחייב אותנו להגיש כתבי אישום מקום בו הראיות מבססות סיכוי סביר להרשעה, לו היינו נמנענים מהגשת כתב האישום היינו מועלים בתפקידנו. כתב האישום נגד אולמרט חייב היה להיות מוגש, בית המשפט לא ביקר את הגשת כתב האישום, הוא לא חלק על כך שהחשדות היו חייבים להיות מוצגים בפניו".

לדור דחה ישירות את הטענה לפיה התנהלותו גרמה להדחת אולמרט מכסאו, "אנו עדים להצגה חוטאת למציאות לפיה הפרקליטות גרמה להדחה של ראש ממשלה מכהן, ממש לא כך. הפרקליטות מילאה את תפקידה, אסור היה שהתהליך הפוליטי ישפיע על המשטרה והפרקליטות".

"ההחלטה על עדות מוקדמת קיבלה את אישורם של בית המשפט המחוזי והעליון. אסור לראות בזיכוי בנושאי טלנסקי וראשון טורס כשלעצמם תקלה או כשל של התביעה. מותר לנו להיות במצב בו בית המשפט חושב אחרת מאיתנו", הוסיף לדור.

לדור ציין, כי "בשיטתנו הדברים האלה נכונים לגבי כל אזרח וגם לגבי ראש ממשלה. אין אצלינו חוק המשהה הליכי חקירה במשפט כלפי ראש ממשלה. ההרשעה בעבירה של הפרת אמונים היא הרשעה חמורה, במיוחד כאשר היא מבוצעת על ידי מי ששימש כשר וכמשנה לראש ממשלה. עצם הטענה כי זיכוי חלקי או מלא יוביל לגביית מחיר אישי מפרקליט מסוכנת למערכת התביעה. הדרישה הזו שומטת את הבסיס עליו פועלת התביעה, בעיקר מול שועי ארץ".

"מבקרינו מזכירים היום את הדברים שכתבתי במייל לפרקליטים כי אני נוטל על עצמי את האחריות לעמידה מול השופטים בהליך הייחודי של עדות מוקדמת. המהלך אושר גם על ידי בית המשפט המחוזי וגם על ידי בית המשפט העליון, פה אחד.אנחנו פעלנו בדרך שלפי השקפתנו, ולא שמענו על כך ביקורת מבית המשפט, היינו מחוייבים לנהוג", טען לדור.