משתמט שכזה
משתמט שכזהזק"א

שמי דנו מונקוטוביץ. בן 35 נשוי ואב לשלושה. עובד בהייטק. אבל קודם כל אני מתנדב בזק"א. כבר שלש עשרה שנים שאני כאן. בשביל הנשמה. בשביל לתת. אנשים לא מבינים את זה. לפעמים גם אני לא. אבל עובדה אני כאן. התנדבות: זו אצלי כבר דרך חיים.

לילה. אני עייף אחרי העבודה. אבל יש קריאה מהמוקד. בלון גז התפוצץ \ פיגוע פלילי בדרום תל אביב, יש גופות יש דם. צריך לזהות לפנות ולאסוף את הממצאים. אני לוקח את הציוד ואת הכפפות ועולה על האופנוע. יוסי גם מגיע לעזור. יש הרבה עבודה. אבל לא נלך לנוח עד שנהיה בטוחים שהנפגעים יקבלו את הכבוד האחרון שלהם. כבוד לאדם. כבוד לחיים: זו דרך חיים.

בוקר. סיימתי עם ההכנות והתפילה. עכשיו שמונה וחצי אני בדרך לעבודה על האופנוע. קריאה מהמוקד על תאונה בכביש גהה ליד בר אילן. אני הכי קרוב ואני כבר שם. בזירה שני רכבים, אחד מרוסק לגמרי. הנהג איבד הכרה. צריך להנשים. עוד מתנדב כבר כאן, יחד אנו מבצעים החייאה מלאה, אני חושב שהצלנו אותו. מגן דוד אדום כבר כאן. ימשיכו בטיפול נמרץ. קצת איחרתי לעבודה. לא נורא את היום הזה כבר הרווחתי. להציל: זו דרך חיים.

ערב. חשבתי שסיימנו עם זה עד הקיץ הבא, אבל לא, זוג החליט דווקא היום לטייל במדבר יהודה, הלכו לאיבוד. יש סכנה לחייהם וצריך לאתר אותם מהר. וכשצריך מהר מזעיקים את זק"א. גייסתי את כל החבר'ה מהאזור יורדים עם הציוד למדבר. קר חשוך. אבל אני אומר לכם שנמצא אותם בסוף. ואם צריך חילוץ גם נחלץ אותם. לעזור: זו דרך חיים.

בוקר. מצאנו אותם חיים בריאים ושלמים. רק שלא יקרה שוב. שילמדו. בדרך חזרה הביתה העיר כבר התעוררה. תלמידים בדרך לבית הספר. עוד תאונה של הולכי רגל. מתי נלמד? עוד מעט יש קמפיין. צריך להשתתף בו, להסביר לילדים בבית ספר בו אני מתנדב, כמה חשובה הזהירות בדרכים. להיות אכפתי: זו דרך חיים.

ערב, הלך לי האופנוע. הוא כבר ישן וידעתי שזה יבוא, משי אומר שצריך לחכות לסבב הבא, עכשיו יש קשיים, אבל בסוף עם קצת מאמץ ישיגו תרומה לאופנוע חדש. בינתיים נמצא דרך אחרת להגיע. יש אנשים טובים בזק"א שגם מאמינים כמוני בלתת. גם אתם יודעים שלתת, לתת באהבה, לתת מכל הלב, זו דרך חיים. אין דרך אחרת.

בהמלצות של 'ועדת פלסנר', דנו נחשב למשתמט שצריך להטיל עליו סנקציות. הזוי לחלוטין.