הנגב
הנגבצילום: פלאש 90

ארגון World ORT קדימה מדע השיק בימים אלה מרכז מתקדם לחינוך מדעי-טכנולוגי בבית החינוך הניסויי "שער הנגב". ההשקה של המרכז הטכנולוגי מהווה נדבך מרכזי בחנוכת המשכן הממוגן של בית הספר הניסויי "שער הנגב.

המרכז נועד לאפשר לתלמידי בית הספר לימוד חוויתי ומרתק במקצועות הנמצאים בחזית המדע והטכנולוגיה. כמו כן, השתתף הארגון בהקמת מרכז טכנולוגי חדיש בבית הספר, המאפשר לתלמידים הפוקדים את שעריו להתפתח ולהתמקצע בתחום טכנולוגי ייחודי.

בשני הפרויקטים הללו הושקע סכום של למעלה ממיליון דולר.

מנכ"ל ארגון World ORT, רוברט זינגר, ציין כי כ"חלק מתפיסת עולמו, רואה הארגון כזכות שנפלה בחלקו להיות שותף לקידומו של החינוך המדעי והטכנולוגי בבית ספר זה. יוזמה זו חשובה במיוחד על מנת להבטיח את התפתחות האזור ואכלוסו לאור עובדת היותו של בית הספר ממוקם בקו עימות בעל חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל".

יצוין כי ארגון World ORT הינו הארגון החינוכי היהודי הבינלאומי הוותיק בעולם. הוא נוסד בשנת 1880 ופועל כיום בכ-64 מדינות. ארגון World ORT קדימה מדע הנו הנציגות בארץ של הארגון החינוכי הבינלאומי World ORT, עם יותר מ-300,000 סטודנטים ברחבי העולם הנהנים בכל שנה מפעילות הארגון. מטרות הארגון הן קידום לימודי המדע והטכנולוגיה בארץ תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, חיזוק הקשר בין התפוצות למדינת ישראל והבאת אוכלוסיות שונות לעצמאות כלכלית, העצמה אישית ומיצוי יכולות. בשנים האחרונות השקיע הארגון בפרויקטים שונים בישראל כ-100 מיליון שקלים.