יניב קרנש, אחד הנאשמים בפרשייה
יניב קרנש, אחד הנאשמים בפרשייהפלאש 90

לבית המשפט המחוזי בתל אביב ובבאר שבע הוגשו אתמול כתבי אישום נגד יניב קנרש, אברהם אוסקר ודוד מורגנשטרן - המעורבים המרכזיים בפרשת הונאת הענק בענף בדלק וכן נגד שלמה אטיאס. 

יחד עם כתבי האישום הוגשו בקשות למעצרם של שלושת הנאשמים המרכזיים עד תום ההליכים המשפטיים וכן בקשות לסעדים זמניים ברכוש.

כתב האישום נגד יניב קנרש, אברהם אוסקר, שלמה אטיאס והחברות שבבעלותם, שהוגש בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, מייחס לנאשמים מסכת רחבת היקף של עבירות פשע חמורות שנעברו בתחכום רב ובשיטתיות. הנאשמים פעלו לביצוע תכניתם העבריינית להתחמקות מתשלומי מס בגין עסקאות לרכישת דלק, אותן ביצעו באמצעות החברות שבבעלותם, וכן להלבנת חלק מהכספים.

במסגרת ביצוע העבירות הוציאו הנאשמים וקיזזו חשבוניות פיקטיביות ולא דיווחו על הכנסות בסכום חסר תקדים של 1,341,762,097 שקל, שסכום המע"מ הנובע מהם הוא 185,070,634 שקל, וכן ביצעו עבירות הלבנת הון בסך כולל של 214,916,061 שקל. מדובר בעבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה, ועבירות הלבנת הון  בהיקף של כ 1.5 מיליארד שקל.

יניב קנרש הורשע אך לאחרונה במסגרת תיק אחר שהתנהל כנגדו בבית משפט השלום בפתח תקוה, בעבירות של זיוף ועבירות על חוק הבלו.

כתב אישום נוסף הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד דוד מורגנשטרן, מעורב נוסף בפרשה, במסגרתו מיוחסות לו עבירות על חוק מע"מ, פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון  בהיקף של כ 2.5 מיליארד שקל.

ע"פ כתב האישום, בתקופה שבין ינואר 2011 למאי 2012, פעל מורגנשטרן יחד עם קנרש ועם אחרים לביצועה של תכנית עבריינית רחבת היקף אשר במסגרתה הונו את רשויות המס והתחמקו מתשלומי מע"מ ומס הכנסה בסכומי עתק כאמור.

קנרש וחברת אנרגיה לישראל שבבעלותו משכו המחאות הנחזות בכזב להיות תשלום בגין החשבוניות הפיקטיביות על שם דבי אנרגיה, שבבעלות מורגנשטרן, בסך של 37,316,220 שקל, ההמחאות מהוות רכוש אסור עפ"י חוק איסור הלבנת הון.

במטרה להסוות ולהסתיר את מקור הרכוש האסור פעל מורגנשטרן לניכיון ההמחאות, משל דבי אנרגיה היא בעלת הזכויות בהמחאות, כאשר בפועל הכספים אשר התקבלו על ידו בגין ניכיון ההמחאות הוחזרו לידיו של קנרש.

ב- 18 ביוני נעצרו לחקירה 8 חשודים בפרשת הונאת הענק בתחום הדלק במסגרתה נחקרו חשדות לביצוען של עבירות מס חמורות בהיקף של כ- 3.5 מיליארד שקל.

בתחילת השבוע, הוגש בבית משפט השלום בתל אביב, כתב אישום ראשון נגד יוסף לטין, אחד המעורבים בפרשה, במסגרתו מיוחסות לו עבירות על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה בהיקף של 1,319,766,180 שקל.