ניסיון כושל שנבלם בנתב"ג
ניסיון כושל שנבלם בנתב"גפלאש 90

תושב ירושלים בעל דרכון בריטי הגיע אתמול בטיסה מלונדון ובעוברו במסלול הירוק, נחשד ונלקח לבדיקה ע"י בודקי מכס נתב"ג. מזוודותיו נבדקו, והוא נלקח לבדיקת גמ"מ (מכשיר שיקוף אדם חיצוני "גלים מילימטריים").

מרשות המיסים נמסר כי עוד בטרם כניסתו לגמ"מ הוציא החשוד 51 מכשירים טלפון מסוג סמסונג גלקסי 3 מכיסי מכנסיו, מעילו ואפודתו. ראוי לציין כי משקל כל מכשיר הוא 133 גרם, כך שהחשוד נשא על גופו כ- 6.5 ק"ג.

נזכיר כי מכשיר סמסונג גלקסי 3 נחשב למכשיר החדש ביותר מסדרת גלקסי המצוי בשוק העולמי ועלותו לצרכן בישראל עומדת על כ-3,500 ₪ בממוצע. לדברי החשוד הוא רכש את המכשירים בלונדון בעלות של 300 פאונד אנגלי, שהם כ- 1,800 ₪ כך שהרווח הוא כ- 100%.

בחקירתו, ביחידת הסמים של מכס נתב"ג, הודה החשוד כי התכוון להבריח את הטלפונים עקב מצבו הכלכלי הרעוע וכי התכוון למכרם בארץ לצורך כלכלת משפחתו. כמו כן ציין והודה בחקירתו כי לא התכוון לעבור במסלול האדום ולהצהיר על המכשירים, שכן במקרה שכזה יצטרך לשלם מסים ולא ירוויח דבר.

ברשות המיסים מוסיפים ומציינים כי שווי המכשירים שניסה האיש להבריח ונתפסו מוערך בכ- 180,000 ₪, שהמסים החלים עליהם הם 59,000 ₪ לערך.

שופטת בית משפט השלום ברמלה, השופטת ליאורה פרנקל (שיפמן), שחרר את החשוד תחת מגבלות, עכב את יציאתו מהארץ והורה על הפקדת דרכונו ביחידה החוקרת.