פסל הסכין למריחה
פסל הסכין למריחהבאדיבות אגודת הסטודנטים של אוני' ת"א

הבוקר (יום ד') הגיעו סטודנטים מאוניברסיטת ת"א ומאוניברסיטאות נוספות למשכן הכנסת שם קיימו פעילות מחאה מול המשכן.

הסטודנטים הציבו פסל בגובה 4 מ' של סכין מריחה בכניסה למשכן, וחילקו לח"כים הנכנסים פרוסות מרוחות בשוקולד וריבה כמחאה על מה שהם מכנים "המריחה" של נבחרי הציבור בנושא השוויון בנטל.

אורי רשטיק, יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א: הבוקר הגענו לכנסת ודרשנו מהח"כים להפסיק 'למרוח' את הציבור ולחוקק חוק שיהווה חלופה הולמת לחוק טל, כזו אשר תביא בחשבון את העקרונות של מסלולי הכשרה מקצועית והכשרה כללית, עיגון השירות האזרחי, שקיפות ושוויוניות בהענקת מעמד מתמיד בלימוד תורה, וקביעת גיל הגיוס עד גיל 20 לכל המאוחר, בהתאם למכתב שהעבירו הסטודנטים לח"כ פלסנר. שמחנו לקבל תגובות חיוביות מרוב חברי הכנסת איתם דיברנו, ואנו מתכננים להמשיך ולפעול עד אשר יושג פתרון הולם".

אינה ברנזנבורג, יו"ר אגודת הסטודנטים מכללת שנקר: "הסטודנטים רואים עצמם כדור העתיד של אזרחי המדינה ולפיכך זוהי חובתינו לנצל את ההזדמנות ההיסטורית שנוצרה לקבל הכרעה כה משמעותית ולהיות חלק בשינוי שיביא לחברה שוויונית יותר בזכויות ובחובות. הפעולה הבוקר היא צעד נוסף בשורת הצעדים שהסטודנטים מתכננים במאבק החשוב, הנכון והצודק הזה".

כמו כן הגיעו סטודנטים מאונ' בר אילן לבני ברק על מנת לייצר הידברות וכן לחלק סוכריות לעוברים ולשבים. סגן יו"ר אגודת הסטודנטים מתן בר נוי מסר: "מצד אחד אנחנו חונכנו על ברכי ההידברות וחשיבות תורת ישראל  - אך מהצד השני בהיותנו נושאים בחובות השירות אנו רוצים לראות את כולם איתנו כעם אחד. זאת לא דרכנו לתקוף את הציבור החרדי ואנחנו לא רוצים לפגוע בתורה ולמעשה מבקשים בדרכי נועם להתקדם לחברה ישראלית מאוחדת. לכן, החלטנו בהנהלת אגודת הסטודנטים, לחצות את הגשר של בר-אילן לבני ברק כדי לחפש את הקשר שלנו עם הציבור החרדי. אנו נחלק סוכריות במקום סיסמאות ונסביר למגזר החרדי שאנחנו אוהבי ישראל ורואים בהם חלק מהעם".