האוצר: ה-BMW לא כל כך יקרה

משרד האוצר: המכרז לרכישת רכבי שרד לשרים גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון, התחרות החופשית והיעילות הכלכלית.

בני משה , כ"ב בתמוז תשע"ב

סחטו BMW. אילוסטרציה
סחטו BMW. אילוסטרציה
פלאש 90

משרד האוצר מגיב היום (חמישי) לביקורת הקשה שהוטחה בו על רקע רכישת כלי הרכב החדשים לשרי הממשלה.

"המכרז לרכישת רכבי שרד לשרים גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון התחרות החופשית והיעילות הכלכלית העומדים בבסיס חוק ותקנות חובת המכרזים", מדגישים באוצר.

באוצר מדגישים כי, המכרז לרכישת רכבי שרד לשרים גובש תוך שמירה על עקרונות השוויון, התחרות החופשית והיעילות הכלכלית העומדים בבסיס חוק ותקנות חובת המכרזים. כחלק ממכלול הקריטריונים הנבדקים במכרז מעין זה, נלקחים בחשבון גם היבטי הנראות הציבורית, שנשקלו ושולבו באופן מידתי ומאוזן אל מול עקרונות החוק והתקנות וזאת, בהתבסס על לקחים שהופקו ממכרז קודם.

"המכרז בוצע בהליך דו שלבי המשלב מרכיבים איכותיים, כגון: זיהום אויר, צריכת דלק ,בטיחות, תחזוקה שוטפת ועוד, ובהתבסס על מרכיבים כלכליים משוקללים המבוססים על מחיר הרכב לאחר הנחה", נאמר.

האוצר מסר כי הדגמים שהתמודדו במסגרת המכרז הם: קדילק CTS פרימיום 3 ליטר, קרייזלר LTD 300C נפח 3.6 ליטר, ביואיק לקרוס 3.6 ליטר, BMW 528I שני ליטר בנזין, פיז'ו 508 GT דיזל 2.2 ליטר, סיטרואן C5 אקסלוסיב 1.6 ליטר בנזין, סיטרואן C5 אקסלוסיב 2.2 ליטר דיזל.

מחיר המחירון של המכונית הוא 398 אלף שקל, אך לטענת האוצר, המחיר שהוצע למדינה הוא 207 אלף שקל בלבד. למקום השני במכרז הגיעה סיטרואן C5 שמחירה לצרכן הוא 205 אלף שקל, והמדינה יכולה לרכוש אותה תמורת 178 אלף שקל בלבד.

"בתום ההליך נבחרו שני זוכים, אשר הציעו את השילוב המיטבי בין המחיר הכלכלי ומרכיבי האיכות שנדרשו במכרז, ואפשרו חיסכון משמעותי בהוצאה הציבורית".