משפט
משפטפלאש 90

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט אילן שיף,  גזר 15 חודשי מאסר בפועל על איגור אברבוך, מהנדס בן 41 מקריית ים, אשר הורשע בשימוש ברעל מסוכן.

בהכרעת הדין נקבע, כי במהלך חודש יוני 2011 המתין אברבוך כמה פעמים עד לצאת כל העובדים מהמשרד, בסיום יום העבודה, ולאחר מכן נעל את דלת הכניסה, נטל תרסיס קוטל מזיקים מסוג 300-K והתיז מתכולתו לתוך כוסות השתייה של עובדי המשרד, ולתוך קרטון חלב ממנו נהגו עובדי המשרד לשתות.

עובדי המשרד שתו מתוך הכוסות המרוססות ומן החלב שרוסס וכתוצאה מכך חשו כאבי ראש ומרירות בגרון.

השופט שיף ציין בגזר הדין, כי מעשיו של אברבוך חמורים והיו עלולים להסתיים בתוצאות חמורות יותר. "אין מדובר בכישלון חד פעמי אלא הנאשם חזר באופן שיטתי מספר פעמים על מעשיו. הנאשם לא חמל על מעבידיו וחבריו לעבודה ופעל מתוך מניע של כעס וחדל ממעשיו המסוכנים רק לאחר שהותקנה במשרד מצלמה שתיעדה את מעשיו ונפתחה חקירת משטרה. הוא לא נטל אחריות מלאה עד ל"דברו האחרון" והתכחש למניע מעשיו. האמור לעיל מחייב להביא לידי ביטוי ממשי את עקרון ההלימה ולגמול לנאשם על מעשיו הנלוזים".

כאמור גזר השופט שיף על אברבוך 15 חודשי מאסר בפועל ו- 10 חודשי מאסר על תנאי, אשר יופעלו אם יחזור אברבוך ויעבור עבירה שעניינה פגיעה מכוונת באדם, שהיא פשע.