אתר 'דהמש' – צילום אויר
אתר 'דהמש' – צילום אוירעמותת רגבים

תנועת רגבים פנתה היום (ראשון) לשר החינוך גדעון סער (ליכוד) ולנשיא האקדמיה לאמנות ולעיצוב 'בצלאל', פרופ' ארנון צוקרמן, בדרישה לבטל את האירוע "האקדמי" התומך במאחז לא חוקי דהמש, סמוך לעיר לוד.

רגבים מזכירים כי בבצלאל החליטו לארגן בגלריה רשמית של בית הספר תערוכה אמנותית וערב מוזיקלי תחת השם "מאבק על הבית – הכרה בכפר דהמש". מארגני התערוכה אף ציינו כי הכספים שיאספו במהלך הערב יתרמו למאבק המשפטי של תושבי הכפר הלא חוקי הסמוך לעיר לוד, דהמש. 

במכתב לשר החינוך ולנשיא בצלאל מציין עו"ד אברהם פלמון מתנועת רגבים כי "רגבים עוקבת בדאגה רבה אחר ההתגייסות הנרחבת של גורמים וארגונים, רובם ככולם מזוהים באופן מובהק עם השמאל הקיצוני, שלא לומר הפרו-פלסטיני, שהתגייסו כולם במקהלה מתוזמנת היטב ליצירת נרטיב שקרי ומעוות, המבוסס על שכתוב ההיסטוריה תוך התעלמות מהאמת ומהמציאות, וכל זאת במטרה לתת גושפנקא להתיישבות הבלתי חוקית במתחם המכונה דהמש".

רגבים יצאה גם נגד ההתגייסות של מוסד אקדמי לטובת מטרות פוליטיות מובהקות, שבמקרה זה אף אינן חוקיות, בעוד הוא אמור להיות נטול שיוך פוליטי כלשהו. "ההצטרפות של בצלאל למסע היח"צנות השקרי של תושבי הכפר ממקמת את המוסד המכובד הזה בקצה השמאלי הרדיקאלי של החברה הישראלית, מערערת את אמינותו והופכת אותו לשותף באחד השקרים הגדולים בתולדות המדינה" כותב עו"ד פלמון מרגבים. "אין ולא יכול להיות חולק על כך שרצונם של מי שהקימו ישוב בלתי חוקי לצאת נשכרים מחטאם לא יכול לקבל סיוע ממוסד אקדמי כשלכם, אשר צריך להתרחק מעבריינות ומפורעי חוק ולא לתת להם סיוע".

ברגבים מציינים כי מתצלומי האוויר ניתן לראות בבירור, כי ההשתלטות על המתחם החלה בשנת 1991 עת החלו תושבי האזור לבנות בתים על הקרקע החקלאית.

"שלא במפתיע, רשויות המדינה עצמו את העיניים לאורך השנים עד שכיום שוכן בלב מדינת ישראל מאחז לא חוקי", אמרו ברגבים, "למרבה האירוניה אנשי השמאל הקיצוני שמתנגדים להתיישבות כלשהי של יהודים ביהודה ושומרון תומכים בהפרת חוק בוטה של ערבים תוך שימוש בסיסמאות מוכרות של 'זכויות אדם'".