הספר הנוצרי והמכתב המצורף
הספר הנוצרי והמכתב המצורףחזקי עזרא

חברי כנסת מכלל סיעות הבית הופתעו לגלות בתיבת הדואר שלהם את "ספר הבריתות", חומר תעמולה נוצרי המפורסם על ידי "החברה לכתבי הקודש בישראל".

אל הספר צורף מכתב, בו נאמר כי "אנו שמחים להעניק את ספר הבריתות...ספר זה שופך אור על כתבי הקודש ועוזר בהבנתם....ניתן לראות את הקשר ההדוק בין כתבי התנ"ך לכתבי הברית החדשה".

עוד נאמר במכתב, כי "בתפקדכם הרם והחשוב בשירות העם, אנו תקווה ותפילה שספר זה יוכל להיות לעזר עבורך ואור לנתיבותיך".



מנכ"ל החברה לכתבי הקודש בישראל, ויקטור קלישר, אמר בתגובה לערוץ 7, כי "ספר הבריתות הוא פרוייקט חדש שיצא לאור בסוף 2010 ומגיע בפעם הראשונה עם הערות בעברית. מבחינה מסורתית, ביהדות נפוץ ללמוד את התנ"ך דרך הפרשנויות הרבניות והשיטה של מראה מקום נפוצה בכל העולם. שלחנו את הספר לכל חברי הכנסת, השרים ואף לראש הממשלה ומתכוונים בעתיד לשלוח גם לספריות הציבוריות".

אתה יכול להבין את הכעס של חלק מחברי הכנסת שרואים בזה מיסיון ?

"כל אדם נאור ואני מקווה שגם חברי הכנסת והשרים הדתיים והחרדים יתנו לספר ולאנשים שלא אורתודקסים כבוד ואף יצליחו באמצעותו להרחיב אופקים. הקשר של עם ישראל עם העולם הנוצרי חשוב ואני רוצה לעזור ולחזק את הקשר על ידי נתינת הספר שיעזור להם בתפקידם, הקשר בין התנ"ך לברית החדשה הוא הדוק ומקדם את דבר האלקים".

זה לא מיסיון ?

"מטרת הארגון הוא חקר והפצת כתבי הקודש, אין כאן מיסיון אלא לתת כלי וקידום כתבי הקודש. ספר הבריתות הוא כלי פוליטי שחברי כנסת ושרים יוכלו להעזר בו עם עמיתיהם בעולם. אין כאן כוונה לפגוע ברגשותיהם של חברי הכנסת, מדובר בספר יהודי שנכתב על ידי יהודים וליהודים וכדי ללמוד את היהדות טוב יותר צריך ללמוד את הברית החדשה".

לערוץ 7 נודע כי חברי כנסת לא מעטים שקיבלו את הספר הביעו זעם על הפצתו בכנסת.

ח"כ ציפי חוטובלי (ליכוד) הודיעה כי תפנה ליו"ר הכנסת בדרישה למנוע הפצת חומרי מיסיון בכנסת.

"לא ייתכן שבמשכן הכנסת יחולקו חומרי מיסיון. לא מפיצים חומרים לחברי הכנסת לצרכים אקדמיים בלבד. תכנים שהיו נושאים לרדיפות והתנכלויות זוכים לתפוצה דרך הכניסה הראשית של מדינת ישראל", קובעת חוטובלי.

זאב: חלוקת ספרי המיסיון - עזות מצח

ח"כ ניסים זאב (ש"ס) אמר לערוץ 7 בעקבות הפרסום בערוץ 7 על שליחת חומר נוצרי לח"כים, כי "בימים האחרונים פנו אלי אנשים רבים שקיבלו את הברית החדשה לסף דלתם, זה מעשה חמור ביותר. המסיון מנסה בכל דרך לחדור ולהשפיע על העם היהודי מתוך אמונה שיש לנצר את עם ישראל".

לדבריו, "שליחת הברית החדשה לח"כים היא צעד של עזות מצח. המיסיון אסור על פי החוק ומדובר במסיונרים שמנסים בכל דרך לחדור גם לבית המחוקקים".