טרגדיה. נתניהו
טרגדיה. נתניהופלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד לנושא השיוויון בנטל.

"האפשרויות העומדות על הפרק הם: או שנגיע להסכמה עם סיעת קדימה ויחד איתה נמצה את המהלך ונעביר את החוק החדש, או שנאלץ להעביר חוק שסיעת הליכוד תגיש, ללא הסכמת קדימה ואז גם אם לא נגבש רוב, נוכל לבטא את עמדת הליכוד בנושא".

נתניהו הוסיף כי "היעדים שאנחנו מציבים הם שאפתניים מאוד. אנחנו מדברים על כ-6,000 משרתים כבר בשנת 2016 ואני רוצה להזכיר לכם שבשנת 2007 היו כ-300. בשנת 2011 היו 2,400-2,450. אנחנו מדברים על יותר מהכפלה ואחר כך זה ימשיך לעלות. אבל עם כל השאפתנות, צריך לעשות את זה בהדרגה ולא בצורה חזקה מדיי, כי זה יכול להביא לתגובת נגד, קרע בעם, וגם לנסיגה בכל מה שהושג בנח"ל החרדי, תוכניות שח"ר – הטכנולוגית של צה"ל וכדומה".

השר לעניינים אסטרטגיים, משה יעלון, אמר "במחצית השבוע שעבר הבנתי שנציגי קדימה סביב השולחן מנסים להוביל מהלך של 'ייקוב הדין את ההר' שמבחינתי הוא לא ישים ובמקום להביא להגדלת מספר המתגייסים - היה מביא להקטנתם. ראינו את התגובה במגזר החרדי לעצם העלאת הנושא החוצה כהצעת קדימה".

שר החינוך, גדעון סער אמר בישיבת הסיעה, "יש לעשות כל מאמץ לגשר על הפערים בנושא הגיוס והשוויון בנטל. על אף התנהלות קדימה בשבועות האחרונים - יש אינטרס לאומי לגבש פיתרון שיאושר על ידי הכנסת בחקיקה ויש למצות את הניסיון לגבש פיתרון כזה. נושא השוויון בנטל והצורך לחולל שינוי בנושא לאחר 64 שנים היה ביסוד החלטת רה"מ להקים ממשלת האחדות לפני כחודשיים".

ח"כ דנון התייחס בישיבת הסיעה לועדת פלסנר ואמר, "נתנו לפירומן לכבות שריפות. פלסנר מצית אש שמאיימת להבעיר את הציבור הישראלי וליצור קרע עמוק, במקום לפעול כ'סופרטנקר' שמכבה שריפות ופועל לאחדות העם".

"יש לגנוז את מסקנות פלסנר ולגבש חוק שיקדם את השוויון בנטל לכולם - ערבים וחרדים ומבלי ליצור קרע בעם", אמר דנון ופנה לרה"מ בדרישה להדיח את קדימה מהקואליציה, "הם סוס טרויאני שפוגע באזרחי המדינה מתוך הקואליציה".

מוקדם יותר התייחס יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לחקיקת החלופה לחוק טל והמחלוקות סביבה, "אם נקח מישהו מהמגזר החרדי ונשים אותו בכלא, נהפוך אותו לקורבן ולקדוש. רק סנקציות כלכליות על משתמטים יועילו...צריך לעבוד עם שכל. על הממשלה להעביר מסר ברור כי היא מתכוונת לייצר 25 אלף מקומות גם לחרדים וגם למיעוטים".