ועדת הכלכלה הבוקר
ועדת הכלכלה הבוקרדוברות הכנסת

בתום ישיבה דחופה שהתקיימה הערב (שני) בין הצוות המיוחד של ועדת הכספים לנציגי תע"ש סוכם כי המפעל יקבל הלוואה עבור תשלום המשכורות.

הצוות בראשות ח"כ שי חרמש (קדימה) ומנהל ועדת הכספים, טמיר כהן, יציג מחר למליאת ועדת הכספים, בקשת העמדת הלוואה נוספת לתע"ש בגובה 150 מיליון ש"ח לתשלום משכורות לעובדים עבור חודש יוני ולצורך כיסוי ההתחייבויות השוטפות של תע"ש, על-מנת לאפשר את המשך תפקודה.

הוועדה צפוייה לאשר את ההלוואה לאחר שהושגה הסכמה עקרונית של כל הצדדים לפתור את המשבר והמחלוקות האחרונות שנותרו במתווה הפרטת החברה.

לדרישת הצוות חרמש – טמיר, עובדי תע"ש, ההסתדרות והנהלת תע"ש, יגבשו עד ה- 15.8.2012 החלטה משותפת ומוסכמת, על ביצוע שינוי מבנה ארגוני בחברה בעקבות צמצום מצבת העובדים בשליש, מה שמחייב סגירת מחלקות ומיזוגים על-מנת להפעיל ביעילות את 2,000 העובדים הנותרים.

עוד נדרש כי אגף תקציבים באוצר וההסתדרות יסכמו את הפרטים האחרונים בהקשר לפיצוי העובדים שנותרו בתע"ש, במקרה של אי הפרטה והעברת המפעלים לנגב. גם בעניין זה, על הצדדים להגיע להסכמות עד ה- 15.8.2012. גם נושא זה עיכב את התקדמות מהלך ההפרטה והמשך הזרמת תקציבים לתע"ש.

עוד סוכם, שב- 24.7.2012, יקיים צוות חרמש – טמיר ישיבה נוספת, בה ידווחו הצדדים על התקדמות המגעים בנוגע לשתי הסוגיות; שינוי מבנה ארגוני ומעבר לנגב עם פיצוי העובדים. אם בישיבה זו הצדדים ידווחו שחלה התקדמות משמעותית, אזי ביום שלמחרת, ה- 25.7.2012 (היום האחרון למושב הכנסת), יציג הצוות בראשות חרמש למליאת ועדת הכספים, את כל הצרכים הכספיים של תע"ש גם לחודש אוגוסט. זאת על-מנת לאשר הלוואה נוספת לחברה.