המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון
המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרוןדוברות

המועצה להשכלה גבוהה ביו"ש החליטה הערב (שלישי) להכיר במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה, והוא יהפוך בכך לאוניברסיטה השמינית בישראל.

בהחלטה, אשר עמדה במוקד ויכוח ציבורי ער בתקופה האחרונה, תמכו 11 מחברי מל"ג יו"ש ושניים מן החברים התנגדו, ככל הנראה עקב עמדת הועדה לתכנון ולתקצוב. נציין כי ההחלטה עדיין זקוקה לאישורו של המפקד הצבאי ביו"ש, אלוף פיקוד המרכז, אשר כפוף בעניין זה למרותו של שר הביטחון אהוד ברק.

החלטת מל"ג יו"ש להכיר במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה התקבלה במרכז בשמחה גדולה.

"זהו יום גדול לאקדמיה הישראלית, נעשתה פה היסטוריה לאומית" אמר בהתרגשות פרופסור דן מאירשטיין נשיא המרכז, "לראשונה זה 40 שנה, קמה אוניברסיטה חדשה בישראל, הפותחת שעריה לסטודנטים מכל שכבות האוכלוסייה, מגייסת חוקרים צעירים ומחזירה מחו"ל לשורותיה אנשי סגל ומחקר – שיעשירו את העשייה האקדמית בישראל".

במרכז האוניברסיטאי, הביעו סיפוק רב עם היוודע תוצאות ההצבעה. "המל"ג יו"ש היווה בהצבעתו היום דוגמה בהתנהלות מקצועית ועניינית, הפגין אומץ לב ויושרה, בהתעלמותו מגל הלחצים הסקטוריאלי הכבד שהופעל עליו בימים האחרונים".

"המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון תיפקד בשנים האחרונות כאוניברסיטה לכל דבר ועניין. הישגיו האקדמיים העמידו אותו בשורה הראשונה לצד האוניברסיטאות הקיימות. החלטת מל"ג יו"ש מהיום היא המשך טבעי ומתבקש לתהליך מקצועי ורציני שעברנו בחמש השנים האחרונות", נאמר בהודעת המרכז.

יושבי ראש השדולה לקידום מעמד אוניברסיטה למרכז האוניברסיטאי אריאל, ח"כ אלכס מילר וח"כ ציפי חוטובלי, הודיעו בעקבות ההחלטה על פירוק השדולה.

בהודעתם לחברי השדולה כתבו: "במקום בו חלק מגורמי המקצוע היו נגועים עד מעל לראשם בניגוד עניינים, לא היה מנוס מהתערבות פוליטית, שכעת ניתן לראות שנשאה פירות. משהפכה אריאל לאוניברסיטה, בהתאם להמלצה של ועדת הבדיקה, ניתן לשוב להפרדה הנדרשת בין הפוליטיקה לאקדמיה".

חוטובלי (ליכוד) הוסיפה: "הממסד האקדמי בישראל צריך להחליף את התקליט – כניסת אוניברסיטה חדשה להיצע האוניברסיטאות תַפְרֶה את השיח האקדמי בישראל ותוסיף תעסוקה ותקנים לחוקרים שישמרו על מעמדה האקדמי החזק של מדינת ישראל. זהו יום שמח לאקדמיה הישראלית, ל-13 אלף הסטודנטים במקום – יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, וכן לעיר אריאל שנמצאת בלב הקונצנזוס הישראלי".

מילר (ישראל ביתנו) הוסיף "בהחלטה ברוכה זו חיזקה המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון את האקדמיה בישראל ונתנה תשובה ניצחת לאלה שרצו למנוע את התפתחותו האקדמית של המרכז האוניברסיטאי באריאל. הנהגת המוסד באריאל פעלה רבות בכדי להשיג את האישור המיוחל והוכיחה כי דרך עבודה אינטנסיבית ומאומצת ניתן לקצור את פירות ההצלחה. אני שמח שבעת כהונתי כיו״ר ועדת החינוך יצאה לי הזכות לקדם את שדרוג מעמד המוסד לאוניבריסטה, כפי שנחתם בהסכמים הקואליציוניים בין ישראל ביתנו לליכוד. מגדל האור האקדמי באריאל הנושא תואר של אוניברסיטה יוביל את עולם האקדמיה בתחומי המחקר והפיתוח ובכך יתווסף פרק היסטורי נוסף בתולדות מדינת ישראל".