משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלוןצילום: פלאש 90

המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון, מתייחס הבוקר (רביעי) לפרישת קדימה מהקואליציה.

בראיון לגלי צה"ל אמר יעלון כי נכנס לשיחות עם חבר הכנסת פלסנר מתוך תחושה שהוא חלק ממהלך היסטורי, אך התברר לו כי הוא בעיצומו של מהלך פוליטי שתכליתו אחרת לחלוטין, כלשונו.

השר יעלון מגדיר את דרישת 'קדימה' לגיוס מגיל 23 כדרישה הזויה, בעיקר לנוכח ההסכמה הקודמת של 'קדימה' לגיוס מגיל 26.

"אי אפשר לשנות מציאות של 64 שנים בזבנג וגמרנו ובעיקר לא להיכנס למלחמה עם ציבור שלם", אמר יעלון וציין כי עם תמריץ ראוי וגישה מתונה ניתן היה לקדם את גיוס החרדים.

לדבריו השאיפה של 'קדימה' הייתה לקרוע את הליכוד מהחרדים ולמעשה להביא לקרע בעם, ולאחר שהתברר להם שלא יעלה בידם לבצע את המהלך הזה בחרו לפרוש ולכתוב את השלטים ולפיהם 'קדימה' עם המשרתים והליכוד עם המשתמטים.

"אנחנו חווים כאן תהליך חיובי אצל החרדים", אומר יעלון ומזכיר את תופעת ההשתלבות של הציבור החרדי בעשייה הכלכלית והאחרת במדינה והגיוס ההולך וגובר בשורות מגזר זה. לדבריו אנשים אינם מבינים את התהליך המתרחש בציבור החרדי ההולך ומסתגל לנוכחות של צעירים במדים ברחובותיו.

בדבריו רומז יעלון לפגיעה מכוונת של חבר הכנסת פלסנר במו"מ. לטענתו אם היה יושב מולו אדם כדוגמת חבר הכנסת אבי דיכטר היה ההסדר מושג זה מכבר.

"תחושת ההחמצה מלווה אותי, אבל מרגע שהבנתי שלפני שיקולים פוליטיים ולא אחריות לאומית הבנתי שמהתיש הזה לא ייצא חלב...", אומר השר יעלון.

כעת מתכוונת סיעת הליכוד להציג את המתווה שלה לחלופה לחוק טל, אך עד החלתו בחוק יחתום שר הביטחון על הנחייה מיוחדת שתחליף את חוק טל.