בניה ריין
בניה רייןמתוך האתר על בניה ריין

חגית ריין, אמו של רב סרן בנייה ריין הי"ד שנהרג במלחמת לבנון השנייה, אומרת לערוץ 7 כי התנהלות המאבק למען גיוס החרדים היא חסרת אחריות ועלולה ליצור קרע בעם.

לדבריה, "היום מלאו שש שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה שבני נהרג בה יחד עם אנשים אחרים והם נהרגו גם כדי שאחרים יוכלו ללמוד תורה. הם הגנו על הארץ  ואני לא מזלזלת בלומדי התורה אבל אפשר גם ללמוד וגם לעשות צבא. אבל אני גם נגד ההתלהמות מכיוונם מאהל הפראיירים".

ריין קוראת למובילי המאבק להנמיך את גובה הלהבות, "הם אומרים שהם לא פרייארים, שהם רוצים שוויון בנטל. אז אני אומרת להם שלשרת בצבא זו זכות ולא חובה, להגן על הבית שלך, על המדינה שלך, זו זכות שלא הייתה לנו לפני שישים שנה. אני פראיירית גאה שבני נפל במלחמה".

לטענתה גם הדיבורים מכיוון העולם החרדי על גזירות שמד הם מיותרים, "מה אנחנו אויב, זו זכות לשרת. נראה לי שאנשים כאן קצת איבדו את הכיוון. לא הולכים כאן על פתרונות אלא על קרע".

"הצבא גם כך לא ערוך לקבל בבת אחת כל כך הרבה חרדים. היה נח"ל חרדי אז שיעשו עוד גדודים כאלה אבל הכול בהדרגה ולא בבום, צריכים להשתלב לאט לאט אבל אם יעשו בכפייה זה ישיג בדיוק את ההפך", הוסיפה ריין.