חתימת ההסכם הבוקר
חתימת ההסכם הבוקררוני שיצר

הסכם לאספקת גז בין חברת החשמל לשותפויות 'תמר' נחתם היום (ראשון) בתחנת הכוח 'רוטנברג' באשקלון.

אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל, ציין, שהאירוע ההיסטורי נבחר להתקיים דווקא באשקלון הממוקמת 6 ק"מ צפונית לרצועת עזה, באזור הנתון תחת מיתקפות רקטות טילים.

"אנו מזדהים עם תושבי העיר והאזור ולכן החלטנו לחתום את ההסכם במקום זה", אמר גליקמן, "לא חסכנו במאמצים ולא ביזבזנו זמן, ומייד עם אישור הקבינט את ההסכם, אישר דירקטוריון חברת החשמל את ההסכם והיום אנו חותמים עליו".

עוד הוסיף גליקמן, כי "מעבר לחשיבה העיסקית, פעלנו מתוך חשיבה לאומית לטובת משק החשמל של מדינת ישראל, וכדי לאפשר ככל האפשר הפחתה במחירי החשמל ושיפור איכות האוויר באמצעות גז טבעי לטובת כלל הצרכנים, ובפרט לצרכנים הקטנים ומשקי הבית".

יו"ר חברת החשמל, אלוף (מיל') יפתח רון-טל, אמר כי מדובר ב'היסטוריה אמיתית', "מדינת ישראל הופכת לנסיכות גז ובדרך לעצמאות אנרגטית. כל אזרחי ישראל ייהנו מכך. החשמל יהיה ירוק יותר, זול יותר ויעיל יותר. חברת החשמל תמשיך להוביל את חזון ה- 80 - 20. 80 אחוז מהחשמל ייוצר באמצעות גז עד שנת 2020. כעת, יש להבטיח את הגעתו הבטוחה של הגז ממאגר תמר לחופי ישראל. וזאת - באמצעות מערכת הולכה שבה צינורות נוספים, שיבטיחו יתירות אסטרטגית באספקת הגז מהמאגרים בים התיכון".