תעסוקה לחרדים
תעסוקה לחרדיםפלאש 90

במטה לשוויון בנטל דוחים את מתווה השר יעלון לסוגיית השוויון בנטל, אשר הוצג היום (ראשון) לממשלה, וטוענים כי מדובר במתווה שאיננו תופס לא מבחינה ציבורית ולא מבחינה חוקית.

במטה המאבק אומרים, כי "מבייש לראות רמטכ"ל לשעבר מוכר את המשרתים למען קומבינה בלתי מוסברת עם המפלגות החרדיות".

לדבריהם, " צעת יעלון, שהיא גרועה אף מחוק טל, וגם הוא יודע את זה,  לא תעבור –לא בזירה הציבורית, לא בזירה הפוליטית ולא בזירה המשפטית".

"אנחנו מציעים לשר ברק לתת הנחיות מפורשות אשר יעמדו בהחלטת בג"ץ והחל מה-1.8 להתחיל ולגייס את כל בני ה-18 לשירות צבאי או אזרחי", קוראים במטה.

נציין כי בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה נתניהו, כי "בישיבת הממשלה היום יציג השר יעלון את התוכנית שהכין, מטרת התוכנית היא להגדיל באופן משמעותי את מספר החרדים המשרתים בצה"ל ואת מספר האזרחים החרדים והאזרחים הערבים  שמשרתים בשירות האזרחי".

נתניהו הוסיף כי השר יעלון יציג מתווה וחדש והגדיר אותו 'הסטורי', "השר יעלון עובד על כך כבר כמה שבועות, אבל אני אמרתי על כך כבר לפני חצי שנה, לפני שבג"ץ פסל את חוק טל, שנביא חוק חדש שיגדיל בהדרגה את מספר המשרתים, גם בקרב החרדים, גם בקרב הערבים וזאת מבלי לשסות ציבור בציבור. אני חושב שצריך להבין שאנחנו הולכים לעשות זאת אחרי 64 שנים, כשמציאות אחרת התהוותה כאן במדינה, ולכן אנחנו הולכים לחולל שינוי היסטורי. זה יהיה שינוי מציאותי שניתן ליישם אותו, ולא מהלך סרק שמטרתו לעשות כותרות. אנחנו ניתן יותר למשרתים ופחות למשתמטים".