מגרון
מגרוןפלאש90

שופטי בג"ץ, הנשיא אשר גרוניס, המשנה מרים נאור והשופטת עדנה ארבל קיימו היום (ראשון) דיון בשתי בקשות המדינה בנוגע לעניין מגרון.

נזכיר כי הבוקר הגישה המדינה בקשה כפולה, האחת לדחות את מועד פינוי הישוב מגרון עד ל-1.9, חודש לאחר מועד הפינוי הקודם, והשניה לדחות בכחודש את מועד התגובה לעתירת 17 משפחות מתושבי הישוב הדורשים למנוע את פינוים.

בדיון הסבירה נציגת המדינה, עו"ד אסנת מנדל, כי קיים עיכוב בהכנת האתר אליו אמורים לעבור התושבים, עיכוב אשר יסתיים בתוך כחודש אז ניתן יהיה להעביר את המשפחות לאתר החדש.

בנוסף טענה מנדל, כי למרות החלטת ועדת השרים להתיישבות לא ניתן להציג את עמדת המדינה בסוגיית עתירת 17 המשפחות, זאת משום שלדעת היעמ"ש ישנם קשיים משפטיים בעמדה אותה ביקשה ועדת השרים להתיישבות להציג.

במהלך הדיון טען אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, כי יש חשיבות לדחיית הפינוי לאחר חודש הרמדאן על מנת למנוע התלקחות של האזור במקרה של אירועי "תג מחיר" בעקבות הפינוי במהלך חודש הרמדאן. לדבריו, כעת נראה כי יתכן שהפינוי של הישוב לא יעשה בהסכמה, זאת למרות ההסכמות המסוימות שהושגו בין התושבים ובין המדינה.

בתגובה טענה כנגדו השופטת נאור, "חודש הרמדאן לא נחת עלינו בהפתעה".

בהמשך התרכז הדיון בבקשות לאישור הרכישה, כאשר השופטים ביקשו לברר מי רכש את הקרקע ומתי, ומדוע טענות הרכישה מצידם של התושבים לא עלו מוקדם יותר.