השופטת ורדה אלשיך
השופטת ורדה אלשיךאתר ביהמ"ש

חמשת ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין הגישו היום מכתב לנשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, ובו הם מבקשים שלא יאפשר את שובה לכס המשפט של השופטת ורדה אלשיך.

על פי דו"ח של נציב קבילות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אלשיך "שיפצה" ושינתה פרוטוקולים מדיונים משפטיים בניגוד לחוק. ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם עו"ד אפי נווה, יו"ר מחוז תל אביב בלשכה, על הדרישה.

לדבריו הוא וחבריו נדרשו לפנייה זו לנשיא העליון לאחר שהגיעו לאוזניהם שמועות ולפיהן התקבלה החלטה לחתום את הפרשה בנזיפה בלבד.

עו"ד נווה מזכיר שנציב הקבילות, השופט בדימוס ומבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג קבע בדו"ח חריף ונוקב שנפרס לאורך 31 עמודים מפורטים וממוסמכים כי המעשים שיוחסו לשופטת אכן נעשו בניגוד לחוק. נווה קובע כי הדעת אינה סובלת את שובה של שופטת שעליה נכתבו דברים מעין אלה לכש השיפוט.

על הפרשה עצמה מזכיר נווה כי השופטת ביצעה שינויים בפרוטוקול לאחר שהצדדים עזבו את הדיון, ושינויים אלה נועדו להכפיש ולהכתים את שמו של עורך דין שנגדו הגישה תלונה ללשכת עורכי הדין. הפרוטוקולים המשופצים היוו למעשה "עזר" ואסמכתא לטענותיה.

עו"ד נווה מדגיש כי השופט גולדברג הכריע בדו"ח שכתב כי חלק מהשינויים היו מהותיים.

"לכאורה נפל הפור והכוונה היא להסתפק בנזיפה ואנחנו מרימים גבה. אמון הציבור במערכת המשפט חשוב מאוד. הרי אם עורך דין היה עושה את המעשים היו שוללים לו את הרישיון, אם אזרח היה עושה זאת זה היה פלילי".

יצוין כי לשכת עורכי הדין שלחה מכתב דומה לשר המשפטים, השופט נאמן, כבר לפני כחודש וחצי אך לא זכתה למענה. להערכתו של נווה שתיקתו זו של נאמן נובעת מכך שגם הוא ממתין להכרעת נשיא העליון, השופט גרוניס.