ברית מילה
ברית מילהפלאש90

לאחר שגרמניה הודיעה כי תאפשר את קיומו של ברית המילה, הגיעה תורה של שוויץ להצר את רגלי מקיימי המצווה: במהלך הימים האחרונים הודיעו שני בתי חולים במדינה כי לפי שעה הם מפסיקים לבצע ברית מילה לתינוקות "שלא לצרכים רפואיים".

על פי דיווחי כלי תקשורת במדינה, במהלך השבוע שעבר הצהיר על כך בית החולים לילדים בציריך ולקראת סוף השבוע חבר אליו בית החולים סנט גול, הנמצא בצפון-מזרח שוויץ.

"אנחנו בתהליך של הערכת העמדה החוקית והאתית כלפי הנושא בשוויץ", הסביר מרקו סטצ'לי, דובר מטעם בית החולים בציריך בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית. "יכולים להיות מקרים מסובכים שבהם אם התינוק מעוניינת במילה ואילו האב מתנגד", הבהיר הדובר והסביר כי בשוויץ אפשר לבצע את ההליך בכל בית חולים תמורת תשלום.

בהמשך אמר כי בלאו הכי "רוב הפציינטים היהודים פונים לרופאים מומחים שידועים בקהילה שלהם". לדבריו, בבית החולים שלו נערכו רק "מילה אחת או שתיים מדי חודש מסיבות דתיות".

בסוף השבוע האחרון התגבש רוב בפרלמנט של גרמניה הקורא לממשלה לאפשר ברית מילה לבנים מטעמי דת.

ההחלטה התקבלה בעקבות פסיקתו של בית משפט בקלן מחודש שעבר, שהגדיר ברית מילה כ"התערבות חמורה ובלתי חוקית בשלמות הגוף של הילוד". הפסיקה עוררה סערה גדולה הן בגרמניה, הן מחוצה לה.

שר החוץ, גידו וסטרוולה, הביע את שביעות רצונו על שהפרלמנט נקט פעולה מהירה ונחושה בסוגייה. לדבריו, הגנה על חופש הפולחן הינה אבן יסוד בהבטחת קיומה של סובלנות דתית.