ח"כ קרא וראש לשכתו
ח"כ קרא וראש לשכתולשכת קרא
 
עוזרו של סגן השר איוב קרא, מנדי ספדי, חזר לפני כמה ימים מגבול סוריה-ירדן ומאז הוא מאושפז בבית החולים אסף הרופא בשל הרעלה וחולשה.
 
סגן השר קרא אמר היום לערוץ 7 כי "בית החולים בודק את האפשרות של שימוש בנשק בלתי קונבינציונלי באיזורים בהם הסתובב עוזרו, לרבות נשק שלא מריחים ולא מרגישים".
 
קרא סיפר שרק אתמול, לאחר שבוע של אשפוז, החל ספאדי לדבר ולפסוע פסיעות ראשונות, אולם עדיין נבדקת תעלומת מצבו הרפואי שהתדרדר מהרגע בו חזר ממפגש עם הפליטים. קרא מציין שהבדיקות הרפואיות העלו שמצבו תקין לכאורה לחלוטין, אך מצבו הלך והתדרדר באופן לא ברור ומסתורי.

באשר לפעילותו של ספאדי מספר קרא כי מדובר בפעילות בשם ארגונים יהודים הומניטאריים המבקשים "להרים את קרנו של העם היהודי" ולסייע לנרדפי שלטון אסאד. "הם מבקשים לסייע לפליטים האומללים שנמצאים במצוקה מאוד קשה. בגבול ירדן סוריה יש כחצי מיליון איש. עשרות אלפים בגבול לבנון ברחו לכיוון ישראל, אבל חסמנו בפניהם את הדרך הזו. אנחנו בודקים אפשרויות להעביר להם מזון לתינוקות, תרופות ועוד. אנחנו לא יכולים להיות אדישים ולצפות שאם לנו יקרה חלילה משהו, אחרים לא יהיו אדישים כלפינו. כיום ישראל מצטיירת כיחידה במזרח התיכון שפועלת על פי ערכים מיוחדים".

דבריו של קרא על שאיפת הפליטים להתקרב לגבול הישראלי ומנגד החשש שמגע איתם עלול להוביל למגע עם חומרים כימיים מעלה חשש לא מבוטל לשלומה של האוכלוסייה בישראל. במענה לחשש זה אומר קרא כי הדרישה שצריכה לבוא כעת היא מהאו"ם להקמתו של מחנה עבור הפליטים במרווח שבין ישראל לסוריה, מרווח שבו שולט האו"ם ללא נגישות ישראל או סוריה, ולמתחם זה יובלו ארגונים בינלאומיים שונים סיוע.

במהלך הראיון מציין קרא כי בסוריה חיים כיום כשלושים יהודים הזוכים להגנת השלטונות. עוד הוא מספר על מגננה מיוחדת שמעניק שלטון אסאד לנכסים יהודיים שאותם עזבו יהודי המדינה. להערכתו יהודים אלה זוכים לתנאי חיים טובים. הוא מזכיר את האישור שקיבלה ראש הקהילה בדמשק להגיע לביקור בארה"ב, ביקור ממנו שבה לדמשק.

בדבריו ציין ח"כ קרא כי בחגי ישראל האחרונים דאג להעביר דרך גורמים עוקפים לקהילה היהודית בדמשק את צורכי החג. כך היה בפסח וכך בסוכות. הוא מזכיר כי יהודים נמצאים גם במדינות המפרץ כמו בבחריין וכמו גם בתימן, וככל הנראה הם נשארים שם מבחירה ולא מכפייה.

בתוך כך, סוריה הודיעה היום (שני), כי הנשק הכימי והביולוגי בו היא מחזיקה מאובטח על ידי הצבא. זאת על רקע החששות בישראל ובמערב מפני זליגתו של הנשק הבלתי קונבנציונלי לידי חיזבאללה או גורמי טרור אחרים.
 
נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס לנשק הכימי של סוריה בראיון שהעניק ל-CNN, ואמר: "אין להם את הזכות להשתמש בו, וכשמישהו מפר את החוק אתה - נלחם בו, אתה עוצר מבעדו להילחם. הסורים צריכים להיות מודעים לכך שמה שהם עושים זה נגד החוק הבין-לאומי ושהם מסכנים חיים, אז לא נהיה אדישים ולא ניתן להם לעשות מה שהם רוצים".