ברקן, קרית נטפים, אריאל, צומת תפוח, תל אביב
ברקן, קרית נטפים, אריאל, צומת תפוח, תל אביבהלל מאיר

לקראת כנס איכות הסביבה הצפוי להתקיים באריאל בשבוע הבא ביקשו המארגנים מאנשי שמאל נושאי דגל איכות הסביבה להופיע באירוע. התשובה המאכזבת שלהם מקוממת את המארגנים.

בכנס המדובר, כך מספרים אנשי עיריית אריאל, יוצג לראשונה דוח מקיף העוסק בנושאים סביבתיים בוערים. "מטרת הכנס להציף בעיות אקוטיות סביבתיות  מבלי לערב את הפוליטיקה", אומרים בעירייה ומדגישים כי "מדובר באינטרס משותף למניעת נזקים בלתי הפיכים לסביבה".

המארגנים אמנם אינם מתכחשים לקושי הרב בקיומו של שיתוף פעולה עם ערביי יו"ש בנושאי איכות הסביבה, אולם עם זאת הם מציינים כי מעת לעת מתקיימים שיתופי פעולה שכאלה בכל זאת, והם מברכים על כך.

כאמור, מארגני הכנס פנו לאנשי ציבור המזוהים עם סוגיות של שמירה על הסביבה וביקשו מהם להשתתף בכנס ולהביע דעתם. בין האישים המדוברים גם חברי הכנסת דב חנין וניצן הורביץ. עוד הם מספרים כי פנו גם לאישי ציבור ואנשי מקצוע פלשתינים "אולם כולם סרבו", אומרים המארגנים.

לדבריהם הסיבה העיקרית לסירוב הייתה "חוסר רצון של אותם אנשים "לשרוף" את עצמם אישית, חברתית ומקצועית בחברה הפלשתינית בה הם פועלים. היה ברור לכל מי שפנינו אליו וסירב לבוא שהופעה בכנס סביבתי באריאל תגרום לכך",  וחלק מהאישים המדוברים "אף הביעו חשש לחייהם, והביאו סימוכין ממשיים לחשש זה". 

באריאל מאוכזבים מהסרבנות הסביבתית הזו של אנשי השמאל ותוהים כיצד זה ניתן "מחד, לנפנף באיכות הסביבה כאג'נדה ומאידך לסרב לפעול".