בזק משדרגת
בזק משדרגתצילום: פלאש 90

שירות חדש בשם Bezeq Free WiFi יאפשר למנויים להתחבר לאינטרנט באופן אלחוטי כמעט בכל מקום, מחוץ לביתם.

השירות, אותו מכנה החברה שירות אינטרנט חברתי, מבוסס על פריסת המנויים של החברה שמשתמשים באינטרנט אלחוטי באמצעות נתבים של החברה. כל מי מנוי של בזק שיירשם לשירות יהפוך לחבר שיוכל להשתמש בשירותי הגלישה האלחוטית של מנויים אחרים, ובחינם.

השירות, כאמור, מבוסס על פריסת הנתבים האלחוטיים של החברה בבתי מנויי החברה, שמספרם מוערך בכ-850,000 איש. כל מנוי כזה, שברשותו נתב אלחוטי שתומך בתקן 820.11n יוכל להתחבר, ובבזק מקווים שכמה מאות אלפים יתחברו לשירות כדי לספק פריסה כלל ארצית.

העיקרון הוא יצירת שתי רשתות אלחוטיות בכל נתב ביתי. כ-10% מרוחב הפס יוקצה לטובת הרשת הציבורית והשאר לטובת הרשת הפרטית הביתית, עם הפרדה ברורה בין השתיים. כל עוד רוחב הפס המוקצה לטובת הרשת הציבורית לא יהיה בשימוש, הוא יוכל לשמש את הרשת הפרטית. הרשת הציבורית תאפשר כאמור התחברות לכל אחד שנמצא בסמוך, אך הגולש הציבורי לא ידע למי הוא מתחבר, ולא יוכל לגשת לרשת הפרטית שמוגנת בסיסמה.

בבזק מקווים גם להוסיף לרשימת הנקודות החמות גם נתבים שממוקמים ברשתות עסקיות כמו תחנות דלק וכדומה. כמה רשתות כבר הודיעו על הצטרפותן, ומדובר ברשתות באג, רנואר, המשביר לצרכן וניו-פארם.

החברה אף יצרה כבר יישום לסביבת אנדרואיד שמאפשר להצטרף לשירות, לסרוק אחר רשתות שקיימות בסביבה, לבחון מפת פריסה ארצית וכן לאפשר התחברות אוטומטית לשירות ברגע שהוא זמין בסביבה.

להצטרפות לשירות ולהסברים מלאים, לחצו כאן.