יוזלו. ביצים
יוזלו. ביציםצילום: פלאש 90

שני כתבי אישום הוגשו לבית המשפט המחוזי מרכז בעקבות חשיפת רשת הברחות מוצרים חקלאיים מהרשות הפלסטינית לישראל.

עשרה מהנאשמים הם אנשי ארגון ההברחות, שלוש נאשמות הן בנות זוג של אנשי הארגון, והנאשמת האחרונה היא חברה בבעלותו של אחד הנאשמים.

עפ"י עובדות כתב האישום, במהלך התקופה הרלבנטית לכתב האישום, עשרה מן הנאשמים ותושב הרשות הפלסטינית קשרו קשר על מנת להעביר שלא כדין, במעבר חוצה שומרון, עשרות משאיות ובהן מטען שטיבו אינו ידוע, שמקורו בשטחי הרשות הפלסטינאית לישראל.

במסגרת הארגון, ועל מנת להגדיל את רווחיהם הכלכליים, ביצעו חברי הארגון עבירות פליליות רבות הכוללות, בין היתר, מתן וקבלת שוחד, זיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עשיית מעשה העלול לגרום מחלה, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון, בהיקף של לפחות 8.9 מיליון ש"ח ועבירות לפי חוק מס הכנסה ומע"מ בסדר גודל של לפחות שבעה מיליון ש"ח.

פעילותו של הארגון, התאפשרה נוכח ניצול תפקידם וסמכויותיהם של חלק מחברי הארגון במעבר חוצה שומרון ושל הנאשם שי משה במועצת הלול – והכל תמורת בצע כסף. זאת, חרף מודעותם של הנאשמים לסיכון הביטחוני והבריאותי המובנה במעשיהם.

עפ"י כתב האישום חברי הארגון הטביעו על הביצים חותמות מזויפות הנחזות כחותמות אשר הוטבעו במכוני מיון ישראלים, אשר בדקו את הביצים.

הנאשם שי משה סייע להבריח ביצים אלו לישראל, ומנגד נקט אמצעי אכיפה כנגד המתחרים,  בכך שהשמיד את סחורתם – והכל על מנת להגדיל את רווחי הארגון וליצור בלעדיות של הארגון בשוק הביצים המזויפות. במהלך התקופה ועד למעצרם של חברי הארגון, הספיק הארגון להעביר לפחות 72 משאיות משטחי הרשות לישראל, מבלי שאלו עברו כל בידוק בטחוני. כמו כן, העבירו המשיבים למעלה מ- 10,000,000 ביצים העלולות לגרום למחלת הסלמונלה, הגורמת לסיכון חיי אדם.

הנאשם שי משה, רכז מודיעין במועצת הלול, מואשם גם בשיבוש מהלכי חקירה כאשר הזהיר את יוסי עמר החשוד במכירת ביצים מזויפות מהרשות הפלסטינית, ועודנו נמצא בבריחה ומבוקש לחקירה. כמו כן הוא מואשם בסחיטתו באיומים של מוכר משוק הכרמל, אשר הנאשם ידע כי הוא מוכר ביצים מזויפות. הנאשם לקח מן המכור שוחד ולא דיווח על מכירת הביצים, ובהמשך, כאשר המוכר התקשה להשיג ביצים מן הרשות הפלסטינית, אפשר קישר אותו לארגון ההברחות בכדי שיסופקו לו ביצים. בהמשך, כאשר הפסיק המוכר לשלם לנאשם כספי שוחד, מימש הנאשם את איומו, הגיע לשוק והחרים את הביצים מדוכנו של המוכר, שאף נשפט על מכירת הביצים המזויפות.

שלוש הנאשמות בתיק הינן בנות זוג של נאשמים, אשר שיבשו את מהלכי החקירה, ועל כך הן נאשמות בשיבוש מהלכי משפט, ואחת מהן בהשמדת ראיה.