תובא למנוחות היום. בן פורת
תובא למנוחות היום. בן פורתפלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע הבוקר (חמישי) צער עמוק על פטירתה של השופטת מרים בן-פורת שהלכה לעולמה בגיל 94.

"השופטת בן-פורת הייתה אישה פורצת דרך, שופטת מוערכת בבית המשפט העליון, מבקרת מדינה שקידשה את ערכי היושרה והשקיפות, כלת פרס ישראל", אמר נתניהו.

ראש הממשלה הוסיף, כי "בצניעותה, בדבקותה בעקרונות ובמסירותה למדינה היא נתנה דוגמה ומופת לשוויון ההזדמנויות ולעליונות שלטון החוק במדינת ישראל. יהיה זכרה ברוך".

שר הביטחון אהוד ברק ספד לשופטת מרים בן פורת שהלכה לעולמה "מרים בן פורת הייתה שופטת מוערכת ומבקרת מדינה חשובה. היא מילאה את כל תפקידיה בשירות עליונות המשפט ותוך עמידה על עקרונותיה".

מבקר המדינה השופט (בדימוס) יוסף חיים שפירא, אמר כי "הגב' בן-פורת אשר כיהנה במשך 10 שנים כמבקרת המדינה (בשנים 1988- 1998), יצקה יסודות חדשים למוסד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור והפכה אותו למוסד בעל השפעה מרכזית בחיי מדינת ישראל".

"בתקופת כהונתה עסקה ביקורת המדינה רבות בסוגיות של הון ושלטון; טוהר המידות במגזר הציבורי; מינויים פוליטיים; כספים ייחודיים. בכך קבעה במידה רבה את תחומי הפעילות של משרד מבקר המדינה לשנים הבאות", הוסיף שפירא.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, אמר כי "לשכת עורכי הדין וחבריה מרכינים את ראשם עם לכתה של כבוד השופטת מרים בן פורת, זיכרונה לברכה. השופטת בן פורת הייתה מעמודי התווך של המשפט החוקתי בישראל, אישה פורצת דרך עבור נשים בציבוריות הישראלית ולוחמת עשויה ללא חת בשחיתות הציבורית. אצילותה עוררה יראת כבוד בלבו של כל אזרח במדינת ישראל, ומורשתה המשפטית, החברתית והציבורית תמשיך להיות לנר לרגלי עורכי הדין, המשפטים ונבחרי הציבור בישראל לדורות רבים".

השופטת בן פורת תובא היום (חמישי) למנוחות בשעה 19:00 בבית העלמין בגבעת שאול בירושלים.