שמיניסטים למעגלים
שמיניסטים למעגליםמעגלים

כ-350 אנשי צוות ובהם מדריכים, מחנכים, יועצים, פסיכולוגיים ועובדים סוציאליים התכנסו השבוע בבית החינוך אמי"ת בגבעת שמואל, כחלק מההיערכות של ארגון מעגלים לקראת שנת הלימודים תשע"ג.

אסף וייס, מייסד ומנכ"ל מעגלים סיפר לבאים כי בשנת תשע"ג צפוי היקף הפעילות של מעגלים לגדול ב-30%, כאשר כבר כיום מפעיל הארגון תכניות חינוכיות של העצמה אישית והכנה לשירות משמעותי בכמעט חמישים ערים בארץ, ובהם למעלה מ- 6000 בני נוער תלמידי תיכונים התכנית פועלת בקרב תלמידי י"א וי"ב ומלווה אותם בצמתי דרכים ובהתלבטויו?ת העומדות בפניהם לקראת סיום התיכון.

ד"ר אברהם ליפשיץ, ראש המינהל לחינוך דתי, שוחח עם המשתתפים על התהליך החינוכי והסיוע לתלמידים שמתלבטים על המשך דרכם ובמהלך לימודיהם. לדבריו "התהליך המשמעותי שמתחולל בקרב התלמידים והיקפי הפעילות המרשימים של מעגלים ברחבי הארץ כבר באים לידי ביטוי בתחומי התעסוקה, איכות החיים, הקהילה, החברה ועתיד המדינה".

אסף וייס מנכ"ל מעגלים סיפר כי המעקב אחר הנתונים של מסיימי התכנית מעיד על הצורך הגדול ועל ההצלחה הגוברת והולכת: "כל ילד זקוק למבוגר שיאמין בו, וזה מה שעושה מעגלים" לדבריו: "אלפי בוגרי מעגלים כבר בחרו לשאוף אל הטוב ביותר שהם יכולים ופנו למסגרות קדם צבאיות, לשירות משמעותי, להשכלה גבוהה ולהשתלבות מיטבית ב'עולם המבוגרים' כישראלים אכפתיים ונאמנים".

אנשי החינוך השתתפו בהרצאות ובפעילויות בנושאים המעסיקים את בני הנוער ביום יום. זאת, לצד סדנאות העשרה וקבלת כלים חינוכיים במגוון נושאים כגון: איך מעצימים את הטוב עם הרב אליהו שרביט, להתמודד עם האלכוהול -עם צורי דהאן, שפת גוף עם חגי לובר מנהל אספקלריא, הובלת דרך והנהגה חינוכית עם אל"מ בנצי גרובר, העמקה בשיחות אישיות מול תלמידים עם הפסיכולוג דני שטיינר, בניית הזהות בגיל ההתבגרות עם הפסיכולוג אריאל הרטמן ועוד.