שריפה בעין חמד
שריפה בעין חמדפלאש 90

שריפת קוצים גדולה פרצה אחר הצהריים (חמישי) על הר הכרמל, בין שכונת נווה שאנן שבחיפה ובין כביש דורי. למקום הוזעקו כוחות. כיבוי אש גדולים הפועלים בניסיון להשתלט על השריפה.

המשטרה הודיעה כי הושגה שליטה על האש. מהמשטרה נמסר גם כי בשלב זה יישארו הרחובות גדליהו וסלומון סגורים, עד לסיום הפעולות בשטח. פעולות הכיבוי במקום נמשכות.

שעה וחצי לאחר פרוץ השריפה הצטרפו למאמצי הכיבוי שני מטוסים, אשר מסייעים ל-15 צוותי כבוי אש מחיפה וסביבותיה במאמצי הכיבוי.

כוחות משטרה מפנים תושבים במספר רחובות בחיפה זאת בשל הלהבות המתקרבות לשכונות. בנוסף נמשכות חסימות צירים באזור בשל העשן הכבד.

השריפה בכרמל, סמוך לשכונותיה של חיפה, מצטרפת לשורה של שריפות שפרצו בחודש האחרון בהרי ירושלים, סמוך לשכונותיה של העיר, למעלה החמישה, למוצא ומבשרת ציון.

השריפה האחרונה, אשר פרצה לפני כשבוע וחצי, בואדי בין עין נקובה לעין חמד, הביאה להחלטה לפנות שני רחובות בישוב עין חמד הסמוך למקום.

במשטרה פתחו בחקירה בעקבות שורת השריפות, ולפחות בנוגע לאחת מהן נתפסו גם חשודים, שני נערים ערבים תושבי הכפר קטנה, הסמוך למעלה החמישה, אשר על פי החשד השליכו בקבוקי תבערה לעבר עצי היער וגרמו לדליקה.