דני  איילון
דני איילוןפלאש 90

סגן שר החוץ, דני איילון, תוקף את הרשות הפלסטינית, על התנגדותה לציון רצח הספורטאים הישראליים באולימפיאדת מינכן במסגרת טקס פתיחת משחקי אולימפיאדת לונדון ביום שישי (27 ביולי).



בעמוד הפייסבוק האישי כותב סגן השר איילון את הדברים הבאים: "נשיא הועד האולימפי של הרשות הפלסטינית, ג'יבלי רג'וב, מכנה את בקשת ישראל לדקת דומיה לזכר הספורטאים שנרצחו באולמפיאדת מינכן "גזענות". רצח ישראלים בשל היותם ישראלים הוא גזענות. הבקשה לכבד את זכרם אינה כזו כלל ועיקר.



"מאידך, התקשורת הפלסטינית מתייחסת למחבלים שביצעו את הפיגוע כ"כוכבים" שבדרכם יש ללכת. דברים אלו מעידים שהתייחסות הפלסטינית הרשמית לאירועי מינכן הינה כ"מבצע צבאי", ולא כרצח בדם קר.”

על רקע זה מדגיש סגן השר איילון, כי "עכשיו, יותר מתמיד, יש צורך בדקת דומיה - לא רק על מנת לכבד את זכרם של הספורטאים הישראלים שנרצחו, אלא גם על מנת להביע מחאה כנגד מי שמשבח את הרוצחים, וקורא לאחרים לנהוג כמותם".

ב-5–6 בספטמבר 1972 נרצחו באולימפיאדת מינכן אחד-עשר ספורטאים, מאמנים ושופטים, חברי המשלחת האולימפית הישראלית, על ידי מחבלים פלסטינים מארגון "ספטמבר השחור". שניים מהם נרצחו בתוך מגורי המשלחת הישראלית בכפר האולימפי במהלך השתלטות המחבלים על חברי המשלחת, ותשעת האחרים, שהוחזקו כבני ערובה במשך כ-19 שעות, נרצחו במהלך ניסיון חילוץ כושל של כוחות משטרת בוואריה.