מעריב יפצה
מעריב יפצהפלאש 90

עובדי ההפצה של מעריב שיבשו הלילה את העבודה. העובדים לא חילקו לחלק מהחנויות והמנויים את מוספי עיתון יום שישי, אלא רק את עמודי החדשות (כותרת). העובדים שיבשו את העבודה לאחר שההנהלה חזרה בה מהתחייבותה ליו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, לתת לעובדי ההפצה פיצויים מוגדלים במקרה של פיטורים.

עובדי מערך ההפצה של מעריב המועסקים תחת חברת הבת של הקבוצה, "גל הפצה" התאגדו לפני כשנה וחצי בהסתדרות. העובדים התאגדו לאחר שנודע להם כי בכוונת הקבוצה לערוך שינויים מבניים במערך ההפצה.  

במהלך התקופה האחרונה ניהלו יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן ויו"ר איגוד עובדי הדפוס, דוד גלנוס מו"מ עם הנהלת הקבוצה. במהלך המו"מ התחייבה הקבוצה בפני ניסנקורן להמשיך להעסיק את מירב העובדים ואולם, במידה ויתקיימו שינויים ארגוניים בחברה ויפרשו עובדים, יקבלו פיצויים מוגדלים. אולם ההנהלה חזרה בה מהבטחתה. ההסתדרות והעובדים חוששים כעת כי לאור כוונתה המוצהרת של ההנהלה לעבור למהדורה דיגיטלית ובכך למעשה לצמצם באופן ניכר את מערך ההפצה, ייאלצו העובדים לעזוב את העבודה ללא פיצוי הולם על השנים הארוכות בהם עבדו בחברה.

יו"ר איגוד עובדי הדפוס בהסתדרות, דוד גלנוס אמר היום כי "העובדים וההסתדרות מתנצלים בפני קוראי מעריב על שיבושי העבודה. אולם ההנהלה לא השאירה בפנינו שום ברירה. מדובר בעובדים שנתנו שנים רבות בחברה וכול מה שהם רוצים זה להבטיח לעצמם קיום מינימלי בכבוד לפחות לתקופה קצרה עם יפוטרו. אנחנו פונים להנהלה לחזור להתחייבותה כלפי העובדים ולא לנטוש אותם".