באמצעות שוקולד
באמצעות שוקולדצילום: פלאש 90

במסגרת עריכת ספר מאוצר מסמכיו של המאייר הבריטי לורנס פישר, נחשף מסמך מרתק מתוכו עולה כי גרמניה הנאצית ניסתה לחסל את ראש ממשלת בריטניה, וינסטון צ'רצ'יל, במהלך מלחמת העולם השנייה, באמצאות חטיפי שוקולד מתפוצצים.

על פי דיווחי התקשורת הבריטית, המסמך חושף כי יצרני הפצצות הנאצים הרכיבו מטעני חבלה קטנים והסתירו אותם בתוך שכבה דקה של שוקולד מריר. לאחר מכן הם הכניסו את החטיפים הממולכדים באריזה שנראתה יוקרתית. ההערכה היא כי הגרמנים רצו שסוכנים חשאיים שפעלו מטעמם בבריטניה הם שיחדירו את החטיפים לתוך חדר האוכל ששימש את קבינט המלחמה הבריטי בראשותו של צ'רצ'יל במהלך מלחמת העולם השנייה.

המזימה סוכלה אחרי שמרגלים בריטים גילו את השוקולדים ומיהרו לעדכן את הלורד ויקטור רוטשילד, מדען ובן למשפחה המפורסמת של הבנקאים היהודים שהחזיק בתפקיד בכיר בשירות הביון MI5.

הלורד רוטשילד מיהר לשלוח מכתב לידידו, האמן והמאייר לורנס פיש, שבו ביקש ממנו להכין צילומים בגודל פוסט של השוקולד כדי להזהיר את הציבור מפני הסכנה של חטיפים שעלולים להתפוצץ.

במסמך שנמצא בארכיונו של פיש שנשלח מהלורד רוטשילד נכתב: "קיבלנו מידע שהאויב משתמש בחתיכות עבות של שוקולד שהוכנו מפלדה ויש להן כיסוי דק מאד של שוקולד אמיתי", כתב רוטשילד במכתב הסודי, אותו שלח ב-4 במאי 1943 מאחד הבונקרים במתחם הממשלה בלונדון.

"בתוכם יש חומר נפץ רב עוצמה ומנגנון השהייה מסוים... כאשר אתה שובר פיסת שוקולד בצד אחד בדרך הרגילה, במקום שהיא ישר תיפול, פיסת קנבס מתגלה דבוקה במרכז הפיסה שנשברה ונמשכת למרכז הפיסה שנותרה", הוסיף רוטשילד. "כאשר מושכים את פיסת השוקולד בחדות, הקנבס גם נמשך החוצה וזה מפעיל את המנגנון".