הקרבות בסוריה היום
הקרבות בסוריה היוםרויטרס
המורדים בסוריה מתקשים להשתלט על העיר חלב, ולהשיג ניצחון על כוחותיו של הנשיא אסד – כך עולה מדיווחים של השעות האחרונות מסוריה.

חלב, העיר השנייה בגדלה בסוריה אחרי הבירה דמשק, הפכה בסוף השבוע הזה לזירה עיקרית של מאבק בין הצבא למורדים. בירת העסקים של סוריה היא מעוז אסטרטגי, נתיב עיקרי בדרך לטורקיה השכנה. שני הצדדים יודעים שאם תיפול, דרכם של המורדים לדמשק תהיה נוחה הרבה יותר.

במהלך היממה האחרונה התגברו מאוד הקרבות ברחבי העיר חלב. הקרבות מלווים בהרעשה ארטילרית ופעילות מסוקים עניפה. על פי אחד הדיווחים, צבא סוריה החופשי נסוג במהלך היום ממרכז העיר חלב. אולם המורדים בעיר חלב אומרים כי כי יחידות מחטיבה 93 - דיויזיה17 שניסתה להגיע לעיר חלב נבלמה על ידי יחידות צבא סוריה החופשי. וכי המורדים הצליחו להשמיד 8 טנקים באזור צלאח א דין בחלב.

לדבריהם, שני טנקים על ציוותיהם ערקו בשעה האחרונה לצד המורדים במהלך הקרבות ברחובות העיר חלב.

הם גם דיווחו כי הצליחו ללכוד 45 חיילים וקצינים של החיזבאללה. עוד דווח כי כ-1000 לוחמים מן החיזבאללה והנמצאים באזור דמשק נעים כרגע על האוטוסטרדה הבינלאומית לכיוון העיר חלב.

חיל-האוויר הסורי הפציץ גדוד טילים בפרברי חלב. ההפצצות החלו בשעה 5 לפנות בוקר לאחר שגדוד הנ"מ הודיע ככל הנראה למפקדה שהוא מותקף על ידי כוחות המורדים. למקום נשלחו מסוק קרב ומטוס קרב מסוג מיג שהחלו להפציץ מטרות בתוך מתחמי הגדוד.

מאידך, צבא המורדים השתלט על המכללה החקלאית שבפרברי העיר חלב. המקום הותקף לאחר שצבא סוריה הציב באזור סוללות תותחים משם הוא ירה לעבר מטרות בתוך העיר.

המורדים גם טוענים כי שר ההגנה החדש של סוריה פהד אלפריג' נפצע מירי צלף ומצבו קריטי.

במקביל, המורדים נערכים ליום בו יתפסו את השלטון אחרי אסד. כ-40 מחברי האופוזיציה הסורית נמצאים בברלין ועוברים השתלמויות בנושא: כיצד להקים מדינה מודרנית ודמוקרטית בסוריה לאחר נפילת אסד. ראש המועצה הלאומית הסורית, עבד אל-בסיט סידה אמר היום כי האופוזיציה הסורית תקיים בשבועות הקרובים מגעים להקמת ממשלת מעבר שתחליף בבוא העת את זו של הנשיא אסד.

לדבריו, הממשלה שתורכב תנהל את ענייני המדינה בתקופה שבין נפילת משטרו של אסד לקיום הבחירות. עם זאת, הוא הוסיף כי ייתכן שמספר חברים בממשלת אסד יכהנו גם בממשלת המעבר.

הטייס של אסד ערק לירדן

ובתוך כך, ירדן הקימה מחנה פליטים ראשון מסוגו עבור עשרות אלפי סורים שחצו את הגבול בעקבות האלימות הגואה במדינתם. "אני מקווה שהחוויה הקשה של אחינו הסורים תיעלם", אמר שר הפנים הירדני, חלב זובי לכתבים. שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה הוסיף כי בכל יום חוצים את הגבול מסוריה לירדן בין 1,000 ל-2,000 סורים. בין העורקים לירדן - טייסו הפרטי של בשאר אסד, אלוף משנה מחמד אלע'וראני .

מדיווחים ממקור אחר נמסר כי ירדן מונעת מעבר משאיות משטחה לסוריה בגלל המצב.

היום נודע כי סגן ראש משרד המודיעין הלאומי הסורי,  האלוף אמין שראבי היה בין ההרוגים בפיצוץ הגדול בדמשק לפני שבוע בו חוסלו 4 בכירים במימשל הסורי. הנ"ל היה בתפקיד ראש ענף פלסטין במודיעין הסורי כשמורנייה חוסל בדמשק.

גורמים בצבא סוריה החופשי מדווחים על מספר אירועי התאבדות בקרב חיילי צבא סוריה הפועלים בחומס לאחר שצבא המורדים הקיף אותם. גם באיזור אלרקה, 200 חיילים שביניהם 30 קצינים ערקו למורדים.