נוער אלון מורה מתכונן לעונת התיירות

מדובר במסורת רבת שנים רבות באלון מורה, בני הנוער מקדישים שבוע שלהם מהחופש לטובת עבודה למען היישוב.

השנה הוחלט במסגרת הפרוייקט לשקם את הר כביר ולהפוך אותו ל"אתר תיירותי", רכזת הנוער מספרת, "הר כביר נהנה

מעמל הנוער ומקבל פנים חדשות ויפות. הנוער לא עובד לבדו, בכל יום עולים מבוגרים וילדים מהישוב אל ההר כדי לסייע, גם החיילים מהפלוגה באלון מורה מגיעים, יחד כולם מטים כתף לעבודה משותפת".

יאיר לסר יו"ר המזכירות מספר, "נוף עוצר נשימה, תצפיות על בקעת הירדן, על עמק תרצה, על שכם ובימים יפים אפילו על החרמון, פינות חמד לשבת בצל העצים ומאות מטיילים. כל אלו נמצאים כל השנה בהר כביר והקיץ נמצא שם גם נוער אלון מורה".

לסר הוסיף, "לנוער היה חשוב השנה למצוא פרוייקט שישפיע ברמה הכללית ולא רק על היישוב עצמו".

שמוליק, אחד מבני הנוער, סיפר על העבודה בשטח, "מתחילים בבוקר ומסיימים עם שקיעת השמש, כחמישים בני נוער עובדים על בניית בית קפה נייד, סידור שבילי הטיול, בניית מדרגות, ספסלים ושולחנות ויצירת חומר הסברה מגוון ומאיר פנים למטייל".

ראש המועצה גרשון מסיקה בירך את הנוער בסיום העבודות, "בין בורג לאבן, בין עלון לצבע, מתחברים בני הנוער לאברהם אבינו ולגוש אמונים, לבנות צלפחד ולהורים שהקימו פה בית, מבינים את החשיבות וחווים את היופי, מרגישים את אהבת הארץ".

בני קצובר יו"ר ועד מתיישבי השומרון ותושב היישוב חיזק את ידי הנוער "בתקופת הקיץ יש בהר מאות מטיילים מידי יום. ישנם ימים שאני מדריך 5-6 קבוצות, חשוב שהמקום שממנו רואים חלקים נרחבים במדינה בצורה ברורה, יהיה יפה ונקי".

נזכיר שבמיזם התיירות "השומרון נעים להכיר" צופים בתקופת הקיץ אלפי מטיילים.