ניידת משטרה
ניידת משטרהצילום: פלאש 90

רכבם של שני תושבי גוש שילה שנעצרו לפני שבוע וחצי בחשד לתכנון פעולת "תג מחיר", לאחר שפלסטינים ניסו לחטוף את רכבם בציר 60, הוחזר היום (שני) לבעליו.

בעמותת "חננו" מספרים כי לפני שבוע וחצי, בלילה שבין חמישי לשישי, נסעו שני תושבי גוש שילה שבבנימין בציר 60. כשהתקרבו לאזור שילה, חסם אותם רכב ערבי וממנו זינקו עשרה פלסטינים רעולי פנים.

יושבי הרכב הצליחו להימלט תוך כדי נסיעה עד לפאתי הכפר דומא, הסמוך לשילה, שם נאלצו לנטוש את הרכב רגלית לאחר שהגיעו לדרך ללא מוצא, בעוד רכבם של הפלסטינים רודף אחריהם.

הנערים שהצליחו להגיע למקום יישוב הזעיקו את הרבש"ץ שהזעיק את הצבא ולאחר חיפושים נמצא הרכב בכפר דומא כשהוא פגוע מתאונה שעבר.

ב'חננו' טוענים כי השוטרים שהגיעו למקום בעקבות קריאת הצבא והרבש"ץ, החליטו לעצור דווקא את שני הנערים בחשד שתכננו לבצע פעולת "תג מחיר". בתגובה לשאלת בא כוחם של השניים עו"ד עדי קידר מעמותת חננו, האם נמצאו ברכב ממצאים המצביעים על הכוונה לבצע פעולת "תג מחיר", הודתה המשטרה שלא נמצאו ממצאים כאלה.

השופטת שלומית יעקובוביץ, דחתה את דרישת המשטרה, אך הורתה כי השניים יחתמו על ערבות עצמית וכן ערבות צד ג' בסכום גבוה, זאת בנוסף להפקדה נוספת של ערבות והרחקה מאזור השומרון למשך שבועיים.



למרות שחרור השניים על ידי בית המשפט, המשיכה המשטרה להחזיק ברכב עד היום, בטענה לבדיקה מקיפה של הרכב.

מדובר משטרת יהודה ושומרון נמסר כי חקירת הרכב נמשכה עד הערב, "בתום חקירת הרכב הוא שוחחר לבעליו".