סיבה למעצר. אילוסטרציה
סיבה למעצר. אילוסטרציהפלאש 90

א', תושב היישוב תפוח שבשומרון, מסרב להכיר בסמכות בית המשפט, וכן ישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו. כך מדווחת הבוקר עמותת חוננו שמזהירה כי מעצרו של האיש עלול להימשך זמן רב.

לפני כחודש נעצר א' ביישוב כפר תפוח שבשומרון, שם הוא מתגורר, בחשד שריסס כתובת גרפיטי על ניידת משטרה שהגיעה ליישוב. א' נלקח לתחנת המשטרה ובבוקר הובא בפני שופט. קלות העבירה המדוברת הביאה לכך שהמשטרה לא דרשה את הארכת מעצרו.



תחת זאת דרשה המשטרה שא' יחתום על ערבות עצמית וכן על ערבות צד ג' בכדי להבטיח את הגעתו לדיונים בעניינו בביהמ"ש. אלא שכאן החלה הבעיה, א' סרב להכיר בסמכותו של בימ"ש שדן שלא ע"פ דין תורה ולכן סרב לחתום על הערבות לה נדרש. בעקבות כך הורה ביהמ"ש שלא לשחרר את א', עד שיואיל לחתום על המסמך.

בינתיים הוגש נגד א' כתב אישום על הפרשיה בגינה נעצר ונערכו כמה דיונים בנידון ועדיין א' עומד בסירובו להכיר בביהמ"ש.

בעמותת "חננו" מציינים כי זו לא הפעם הראשונה בה חשוד או נאשם מסרב להכיר בסמכותו של בית המשפט. "מאז אירועי ההתנתקות לפני 7 שנים אנחנו מכירים עשרות מקרים בהם טפלנו, שהעצורים סרבו להכיר בסמכותו של ביהמ"ש. בד"כ גררו מקרים אלו מעצרים ממושכים גם על עבירות פעוטות יחסית", אומרים ב"חננו".

חבריו של א' מספרים על אדם אידאליסט ובעל עקרונות. א' נולד לפני כ-23 שנים בבריה"מ לשעבר. בילדותו עקר עם הוריו לארה"ב. לפני מספר שנים החליט א' לעלות ארצה בגפו, הוא הגיע לארץ ולמד תקופה במכון מאיר בירושלים. א' שהינו בעל תואר ראשון במדעי המחשב, גר היום אצל משפחה אומנת בכפר תפוח ועובד כטכנאי מחשבים.

בדיון שהתקיים אתמול (ב') בבימ"ש השלום בכפר סבא, עמד בו א' בסירובו לחתום ובכך להכיר בביהמ"ש. לשאלתה של השופטת מדוע הוא מסרב לחתום, ענה כי יש לו עקרונות עליהם הוא לא מוכן לוותר. השופטת הוסיפה לשאול האם על עקרונות אלו כדאי לשבת במעצר ממושך, א' השיב לה כי על עקרונות אלו הוא נכון אף למסור את חייו.