חגי עמיר ביציאתו מהכלא
חגי עמיר ביציאתו מהכלאצילום: פלאש 90

חגי עמיר, שהורשע בסיוע לאחיו יגאל ברצח ראש הממשלה יצחק רבין, ממשיך לפרסם בדף הפייסבוק שלו יומן אישי. אתמול בערב התמקד בליל הרצח ובחקירות לאחריו. בנוסף הביע מספר תמיהות הנוגעות לתיאוריית הקונספירציה סביב רצח רבין.

עמיר מציין כי הירי נשמע לאחיו, יגאל, "מעט שונה" וכי "הפתיע את יגאל שרבין לא זז כתוצאה מהירי".

בפתח דבריו מתאר עמיר את ליל הרצח, "אחי נסע באוטובוס דווקא ולא בחיפושית על מנת להטעות אותי באשר לזמן יציאתו, הוא כל הזמן חשש שעוקבים אחריו ולכן כשהגיע סמוך לכיכר הוא היה נכנס לחצרות בתים וממתין לראות אם יש מעקב או נכנס לתוך קבוצות גדולות של אנשים שהלכו לכיכר על מנת לנער ממנו מעקב כך נהג במשך שעה, הוא בחר את איזור החניה כי לשם רבין אמור להגיע בכל מקרה, ושם הוא חיכה זמן רב, כשהשוטרים אמרו לו להתרחק הוא זז קצת ואחר כך חזר וכן שוחח... עם אחד השוטרים על מנת ליצור אמון".

עוד סיפר, "פרס עבר אך הוא היה מטרה משנית וכשרבין הגיע הוא נע לעברו, המאבטחים שהיו מאחור זזו לפתע הצידה ופינו לו את הדרך, מסתבר שהם הזיזו קטנוע שעמד שם שהיה שייך כנראה למורדי ישראל סטודנט לתקשורת, הוא התקרב למרחק של כחצי מטר כיוון לפס האורך בחליפתו של רבין ולחץ על ההדק רעש הירייה נשמע לו שונה מעט אך מה שהפתיע אותו הוא שרבין לא זז כתוצאה מהירי, רבין הפנה את ראשו לקריאתו של מורדי ישראל - שרצה כנראה לראיין אותו - אך לא הגיב לירי ולכן הוא ירה עוד שתי יריות מהירות ומיד שמט את האקדח, גם הוא שמע את קריאות ה"סרק סרק" מכיוון המדרגות אך כבר התנפלו עליו שוטרים והשכיבו אותו".

על החקירות סיפר, "ביום השני או השלישי לחקירה הפגישו בינינו החוקר יצא לרגע "לעשות קפה" ברור שהכל מוקלט ומצולם והשאלה הראשונה שהוא שאל אותי היא מדוע רבין לא הגיב כלל לירי הרי פגיעה של כדור הולופויינט בגב כמוה כבעיטה בגב שהרי כל האנרגיה של הקליע נספגת בגוף שהרי הקליע נשאר בגוף, לא הייתה לי תשובה וגם היום אין לי תשובה על כך".

עמיר התייחס גם לתיאוריית הקונספירציה, "מרגע הירי אין לנו קשר לכל האירועים שהיו לאחר מכן, גם לנו יש שאלות, מדוע מישהו צועק "סרק סרק", מדוע הוא לא הגיב לירי, איך זה שכדור אחד נעלם ולא פגע בכלום הרי בצפיפות שהייתה הוא היה חייב לפגוע במשהו, איך זה שהכדור השני חדר בזווית של 45 מעלות כלפי מעלה כשאחי בשום אופן לא יכל להגיע למצב כזה, מדוע בדו"ח הפתולוגי מצוין שהירי היה מטווח מגע בגוף כשאחי לא התקרב לפחות מ-40 ס"מ, מדוע המאבטח רובין שינה גרסה בבית המשפט ממה שטען בחקירה ואחר כך בוועדת החקירה,ואיך זה שדווקא הוא שנכשל מקודם בשב"כ כל הזמן".

לדברי עמיר, "רובין טען במשפט שהוא זינק על רבין והשכיב אותו ובנפילה הכדור חדר ב-45 מעלות,מדובר בדברי הבל שהרי הוא עמד 2 מטר מקדימה בצד ימין ואין סיכוי מבחינה טכנית שהוא יקלוט מה קורה ויקפוץ משם על רבין וכל זה תוך 2 שניות לכל היותר הזמן שארך הירי, בוועדת החקירה ובחקירה הוא מסר גרסה אחרת, אם באמת היתה בארץ תקשורת חופשית הם היו לוחצים לחקור אותו כי הוא המפתח כנראה למה שהיה".

לסיום טען, "יש אנשים שכדי להתאים את המציאות לתאורייה שיש להם הם מנסים לעקם את המציאות ולהפוך אותנו לסוכני שב"כ כך הכל מסתדר להם הבעיה שסוכני שב"כ באופן עקרוני לא מגיעים לכלא יש להם חסינות גם לא מחזיקים אותם בבידוד 16.5 שנים ולא מענים ומתעללים בהם כל השנים כפי שנעשה לנו וממשיכים גם עתה לעשות לאחי. אלו העובדות הידועות לנו ואלו השאלות, והשאלה הגדולה מי בכלל יכול לחקור פרשה בסדר גודל כזה בישראל".